تشریح برنامه‌های فرهنگی از "مبین" و "منهاج" تا "نیک" و "مکنت"
کد خبر: 3695036
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
دریس تشریح کرد:

تشریح برنامه‌های فرهنگی از "مبین" و "منهاج" تا "نیک" و "مکنت"

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور گفت: شبکه اجتماعی و اپلیکشن نماز گرام در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز با محوریت عکس‌های نمازی طراحی‌شده و در اختیار کاربران فضای مجازی قرار دارد .

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، مسعود دریس، مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه سال گذشته بیش از 5 هزار محتوا در قالب‌های مختلف ازجمله تیزر فرهنگی، پادکست، اپلیکشن و تابلو نوشته به همت ستاد اقامه نماز کشور تولیدشده است، اظهار کرد: 2800 شرکت‌کننده در فراخوانی که داده‌شده شرکت کردند و آثار بسیار ارزنده‌ای به دبیرخانه ارسال شد که هم‌اکنون در حالا پالایش است که برای منتشر شدن در فضای مجازی آماده شود .
وی گفت: یکی از عرصه‌های جدید بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، فضای مجازی است که سال جاری عنوان اجلاس سراسری نماز و فضای مجازی بود و با توجه به اینکه اینترنت ضریب نفوذ بالایی در کشور دارد و مخاطبان بسیار وسیعی و بیش از 45 میلیون گوشی همراه هوشمند در کشور وجود دارد، برنامه‌هایی برای گوشی‌های همراه مخاطبان طراحی‌شده است .
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز تصریح کرد: شبکه‌ای با عنوان نماز گرام با قالب عکس محور طراحی‌شده که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و اپلیکشن آن در شبکه‌های فروش نرم‌افزار موجود است و عکس‌های نماز در مکان‌ها و فضاهای مختلف بر روی این شبکه بارگذاری می‌شود و همانند اینستاگرام می‌تواند مورد بازدید مخاطبان قرار گیرد و پربازدیدها در سطح بالای این شبکه قرار خواهد گرفت .
دریس اضافه کرد: در حال حاضر نیز شبکه ویدیو محور نیز موردتوجه قرارگرفته است و این زیرساختی از است که در بستر فضای مجازی موردتوجه قرارگرفته است و با همکاری رسانه‌ها تلاش شده که این اپلیکشن ها تبلیغ شود، شبکه دیگری با عنوان «نماز رسانه» طراحی‌شده که ویدئوهای نماز، تیزرها ی فرهنگی و آموزشی برای جوانان و پخش زنده برنامه‌های مهم در این شبکه به مخاطبان ارائه می‌شود .
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز تاکید کرد: وب‌سایت و اپلیکشن نماز نیوز راه‌اندازی شده که اخبار و رویدادهای نمازی که در سطح کشور برگزار می‌شود از طریق این اپلیکشن اطلاع‌رسانی شود، ربات نماز نیز به‌عنوان کامل‌ترین ربات نمازی کشور طراحی‌شده که بیش از 4 هزار مطلب نمازی در قالب‌های مختلف عکس، نوشته و محصولات گرافیکی، احکام و خاطرات نمازی، پیامک‌ها و جملات به‌صورت هوشمند به مخاطب ارائه می‌دهد .
وی با اشاره به اینکه پادکست‌ها و صورت عرصه جدیدی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، گفت: کتاب‌های صوتی نماز تولیدشده و در شبکه‌ها و اپلیکشن های نماز به مخاطب ارائه‌شده رادیوی اینترنتی نماز راه‌اندازی شده است و تولید برنامه داشته و هم‌اکنون نیز به مخاطبان ارائه خدمت می‌کند .
دریس با اشاره به برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه ستاد اقامه نماز کشور، ادامه داد: طرح «مبین» برای مربیان آموزش‌وپرورش و معلمان و مدیران، طرح سلامت معنوی ویژه آموزش احکام نماز به کارکنان و بیماران مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، طرح «منهاج» برای بازاریان، طرح «مکنت» برای مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی، طرح «نیک» در مهدکودک‌ها در راستای آشنایی کودکان با نماز اجرای می‌شود .
دریس بابیان اینکه در ایام نوروزی نیز نظارت‌های لازم بر نمازخانه‌های بین‌راهی انجام می‌شود که با هماهنگی نهادهای مربوطه مسائل مربوط به نمازخانه‌های بین‌راهی مرتفع شود، افزود: در ایام نوروز تبلیغات لازم از طریق تابلو نوشته‌ها مربوط به نماز مسافر و ترویج فرهنگ نماز و احکام نماز نیز انجام می‌شود .
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز عنوان کرد: تقدیر از فعالان و نهادهای برتر در حوزه ترویج فرهنگ نماز تأثیرات بسیار ارزنده‌ای در این زمینه داشته است، اما باید گفت که با برنامه‌های انجام‌شده در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز نسبت به گذشته اتفاقاتی خوبی افتاده اما با افق نظام اسلامی در بحث نماز فاصله‌داریم که باید تلاش بیشتری شود .
captcha