قاسم سلیمانی‌های زیادی در میان جوانان هستند که باید به صحنه بیایند
کد خبر: 3695220
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
گزارش ایکنا از مراسم «سلام سردار» بدون حضور سردار؛

قاسم سلیمانی‌های زیادی در میان جوانان هستند که باید به صحنه بیایند

گروه جهاد و حماسه ــ مراسم تجلیل از سردار قاسم سلیمانی با عنوان «سلام سردار» امروز، نهم اسفندماه در دانشگاه تهران و بدون حضور سردار سلیمانی برگزار شد.

 قاسم سلیمانی‌های زیادی در میان جوانان هستند که باید به صحنه بیایند
 به گزارش خبرنگار ایکنا،‌ شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «سلام سردار» امروز ساعت 15 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سعید پرویزی آغاز شد.
در ابتدای این برنامه تیزر این همایش برای حاضران پخش شد و پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی، مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه تهران اظهار کرد: تجلیل از این مرد بزرگ(حاج قاسم سلیمانی)، تجلیل از شخص نیست، بلکه تجلیل از همه راست‌قامتان و همه کسانی است که برای دفاع از حریم ولایت و دین بپاخاستند.
وی در ادامه افزود: سردار سلیمانی به همراه مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم، همه معادلات بین‌المللی را بر هم زدند.
در ادامه این برنامه، سعید حدادیان، دبیر شانزدهمین همایش سوختگان وصل اظهار کرد: اولین دوره این همایش از سال 80 برگزار شد و تا به امروز ادامه دارد. در هر دوره به تجزیه عناوین مختلف پرداختیم که چهاردهمین دوره را به شهدای مدافع حرم و پانزدهمین دوره را به شهدای اربعین حله اختصاص دادیم.
وی افزود: قطعا سردار از گرفتن مراسم قلبا راضی نیست و سلیمانی به دنبال خلوت آخرین لحظات شهداست و از این مراسم‌ها پرهیز می‌کند و من خطر کردم و این خطر را به جان می‌خرم.
حدادیان بیان کرد: در سیما اعلام کردم که ما نمی‌خواهیم مزاحم ایشان شویم و او نمی‌آید چراکه ایشان مراقب اخلاقشان هستند. امروز مراسم انقدر شلوغ است که هنوز هزارنفرپشت در هستند و حتی در بین آنها برگزیدگان هم هستند.
وی یادآور شد: یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این میان بیست درصد داستان و نزدیک به هشتاد درصد شعر است. همچنین انقدر حجم کار بالا بود که نتوانستیم به بخش بین‌الملل برسیم چرا که شاهد اشعار مناسبی در این عرصه هستیم.
دبیر همایش سوختگان وصل یادآور شد: برای این همایش خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان فرمودند: خوب است اما یکی کم است و باید از زندگی سردار فیلم ساخته شود. ما این امضا را از ایشان گرفتیم گرچه سردار راضی به این تجلیل نیستند. برای سردار نوشتم، ما صبر نداریم که پس از صدسال به شهادت برسید بلکه شما را باید الان به عنوان الگو معرفی کنیم.
قاسم سلیمانی‌های زیادی در میان جوانان هستند که باید به صحنه بیایند
تجلیل برگزیدگان بخش داستان
در ادامه این مراسم، پیام علی لاریجانی، رییس مجلس توسط مهدی کیایی، مدیر فرهنگی مجلس قرائت شد و پس از آن از برگزیدگان بخش داستان تجلیل شد.
پروانه عبادی، رقیه کریمی، هدی حشمتیان، صدیقه شاهسوند، حمیدرضا گیوی، ناهید حیدری و مریم عظیمی از برگزیدگان این بخش بودند.
قاسم سلیمانی‌هایی که در میان جوانان هستند، باید به میدان بیایند
براساس این گزارش، سردار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به ارائه چند خاطره از سردار سلیمانی پرداخت و گفت: قاسم سلیمانی‌های زیادی در میان جوانان هستند که باید به صحنه بیایند و راه سلیمانی را ادامه دهند.
وی بیان کرد: او چهل سال مبارزه می‌کند و می‌جنگد. سردار انسانی با اخلاق، معتقد، وفادار به امام، مقام معظم رهبری در مسیر انسانیت و اسلامیت است. سلیمانی برای اسلام، انسانیت و امنیت ملی سرزمین مقدس اسلامی می‌جنگد. این سه هدف شهدای مدافع ما را به آنجا کشید. همچنین اسلام ناب یعنی زینب، دفاع از حرم و امنیت است.
رضایی بیان کرد: اگر هدایت مقام معظم رهبری نبود و دقتی که ایشان به کار بردند، چگونه هدایت صورت می‌گرفت و می‌توانستیم شاهد این دستاوردها باشیم. پس سلام بر سردار یعنی سلام بر رهبری و سلام بر شهدای حرم.
رضایی اظهار کرد: قاسم سلیمانی، همه شهدا و جانبازان برای رضای خدا به صحنه آمدند. دعوت به حق و انگیزه الهی، سرچشمه جوشان ایمان است. او راضی به برگزاری چنین مراسم‌هایی نیست اما وظیفه ما معرفی چهره‌ها برای نسل‌های آینده است.
سلیمانی؛ قهرمان عملیاتی که به گرفتن 9 هزار اسیر منجر شد
وی افزود: در بهمن و اسفند سال 60 آماده برگزاری عمليات فتح المبين بوديم، سپاه بايد با 11 تيپ در اين عمليات شركت می‌كرد درحالی كه آن زمان سپاه تنها 3 تيپ داشت و تشكيل تيپ نظامی ظرف مدت زمانی يک تا دو ماه كاری بسيار دشوار و غيرقابل تصور بود و سپاه بايد ظرف اين مدت 8 تيپ را تشكيل می‌داد و ساماندهی می‌كرد. به همین دلیل به دنبال آدم‌هایی بودیم كه توانایی تشكيل و ساماندهی اين تيپ‌ها را داشته باشند. درنهایت احمد متوسليان، ابراهيم همت، علی فضلی و قاسم سليمانی، کشف شدند و از جمله افرادی بودند كه برای فرماندهی تيپ انتخاب شدند.
وی افزود: من، شهيد باقری، امير شمخانی و سرلشكر رشيد، مسئوليت بررسی سوابق اين افراد را بر عهده داشتيم اما زمانی که به قاسم سليمانی رسيديم، كمی اختلاف شد و شهيد باقری گفت: "برادر محسن، عجله نكن. الان يک گروه رزمی به قاسم بدهيم و بعد از آن، او فرمانده تيپ شود". در نهایت يكم فروردين 61 عمليات موفقيت‌آميز فتح المبين آغاز شد و طی آن 9 هزار اسير گرفتيم که در آن زمان گرفتن این تعداد اسیر، بی‌سابقه بود. حقيقتا يكی از قهرمانان اصلی این عملیات، قاسم سليمانی بود.
رضایی اظهار کرد: قاسم سلیمانی انسانی است که خود را در گمنامی یافته و می‌خواهد گمنام پرواز کند؛ گمنامی سرزمین انسان‌های بی‌ادعا و با ایمان است که انرژی مبارزه 40 ساله او نیز نشأت گرفته از همین ایمان است.
وی افزود: مسیری که سردار می‌جنگد، این مسیر ظالمانه نیست، بلکه اقتدار مقدس است یعنی اقتدار، صلح ساز و امنیت ساز است؛ ما در جنگ تحمیلی فقط دفاع کردیم و توانستیم دشمن را از خاک خود بیرون کنیم پس امروز هم اگر در عراق و سوریه و لبنان مشورت می‌دهیم برای مبارزه با ظلم است، زیرا مقاومت امنیت ساز است.
قاسم سلیمانی‌های زیادی در میان جوانان هستند که باید به صحنه بیایند
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما به کشوری تجاوز نکرده‌ایم، اما بارها می‌گویند که چرا در سوریه هستیم و یا اینکه ایران پول‌های کشورمان را به سوریه و لبنان و فلسطین و عراق می‌دهد. باید به آنها گفت که اگر اقتدار با هزینه زیاد بوجود می‌آید، باید عربستان مقتدر‌ترین کشور منطقه می‌بود، اما امروز اینچنین نیست، زیرا ما با پول پیش نمی‌رویم، بلکه ایمان و تجربه دفاع مقدس است که پیروزی را برای ما رقم زده است.
وی افزود: شیوه غلبه جنگ انقلابی بر دشمن در دوران دفاع مقدس، را به دیگران هم آموزش داده‌ایم و پیروزی‌های حاصل شده در جنگ 33 روزه توسط حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها نیز حاصل همین نوع جنگیدن است.
رضایی اظهار کرد: ابزار جنگ انقلابی، ایمان و خلاقیت است، به همین جهت باید گفت که قاسم سلیمانی انسان بسیار خلاقی است و امکان ندارد پشت سدی بماند.
معادن فسفات سوریه؛ منبع هزینه‌های مقاومت
وی بیان کرد: بسیاری از افراد می‌گویند که در کشور‌های عراق، سوریه و لبنان هزینه‌هایی می‌کنیم. باید در پاسخ به این افراد گفت که در هشت سال جنگ تحمیلی درآمد کشور 120 میلیارد دلار بود که از این رقم 22 میلیارد آن در جنگ هزینه شد؛ اما در سوریه هزینه‌ها را از معادن فسفات سوریه تأمین می‌کنیم؛ بنابراین کمک‌هایی که برای آنها ارائه می‌کنیم، جنبه اسلامی و معنوی و برای کشورمان جنبه امنیتی و تأمین امنیت ملی دارد.
قاسم سلیمانی‌های زیادی در میان جوانان هستند که باید به صحنه بیایند
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر صنعت و کشاورزی ما پشت سر رزمندگانی که در دریای مدیترانه هستند قرار بگیرد از همین مسیر میلیارد‌ها دلار عاید کشور می‌شود؛ حال چرا صنعت و کشاورزی خود را به سلیمانی‌ها نمی‌رسانیم، موضوعی است که جای تأمل دارد.
وی افزود: امروز کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را تحریم کرده‌اند؛ البته بلندگو‌هایی که بعضا در داخل از روی نادانی حرف‌هایی را می‌زنند، آن‌ها را سرزنش نمی‌کنم؛ این در حالی است که اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه بمب‌گذاری و انفجار بود.
رضایی اظهار کرد: زمانی سفیر آلمان از من خواست که فرماندهان سپاه را به آنجا ببریم تا به آن‌ها بگویند چگونه با داعش مبارزه کرده‌اند؛ امروز فضا در اروپا به گونه‌ای است که درباره اقدامات ایران در مقابل داعش چیزی نمی‌گویند.
وی افزود: در دیداری که با سفیر فرانسه داشتم، به او گفتم که هزینه مقابله ما در برابر داعش را باید شما بپردازید، چون با این اقدام، امنیت اروپا تأمین شده است درحالی‌که آن‌ها نه‌تنها کمکی به ما نمی‌کنند، بلکه حاضر نیستند بگویند ایران چه اقداماتی در سوریه انجام داده است. امروز اگر ایران جلوی داعش نمی‌ایستاد، قطعا دنیا ناامن‌تر از امروز می‌شد.

تجلیل از برگزیدگان شعر

در ادامه این مراسم و پس از اجرای دو قطع آوازی توسط علیرضا افتخاری، از برگزیدگان بخش شعر همچون مهدی جهان دار، بابک چترایی، سیدعلی رکن الدینی، سجاد شاکری، محسن کاویانی، نغمه مستشار نظامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مؤدب، نجمه آرمان، نعیمه آقانوری، امیرحسین آقایی، منصوره اسحاق‌زاده و جواد اسلامی تجلیل شد.

قاسم سلیمانی‌های زیادی در میان جوانان هستند که باید به صحنه بیایند
در ادامه این مراسم نیز تعدادی از شاعران به شعرخوانی پرداختند.

قرائت پیام رئیس جمهور و ادامه تجلیل از شاعران
این گزارش می‌افزاید: در ادامه پیام رییس جمهور توسط حدادیان دبیر همایش قرائت شد و از برگزیدگان بخش دوم شاعران همچون سعیده اسماعیلی، قاسم بای، مرتضی حیدری آل کثیر، علی حسنی، رضا خوش‌تراش، زهرا سعادتی، حسین شهریاری، علی صارمی، مجتبی صفدری، حسین صیامی، فاطمه عارف‌نژاد، مجتبی ناصحی و محمدحسین نجفی تجلیل به عمل آمد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha