اهتمام لازم نسبت به فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد
کد خبر: 3695257
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

اهتمام لازم نسبت به فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان گفت: در سال 96 هیچ پیشرفتی در کم و کیف فعالیت‌های قرآنی رخ نداد، چون نه دولت نسبت به این فعالیت‌ها اهتمام ورزید و نه بودجه مصوب به این فعالیت‌ها تعلق گرفت.

حسین خاکسار هرندی، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان در خصوص فعالیت‌های مؤسسات قرآنی در سال جاری، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی عمدتا مردمی هستند و هر مؤسسه‌ای به صورت مجزا فعالیت خود را انجام می‌دهد. بنده نیز به عنوان مسئول مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت، از فعالیت این مؤسسه در سال 96 راضی هستم، چون نسبت به سال قبل پیشرفت داشته که البته این یک روی سکه است؛ روی دیگر سکه، فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی را شامل می‌شود که می‌توان گفت این فعالیت‌ها در سال 96، صفر بوده است، چرا که نه دولت آن گونه که باید و شاید نسبت به این فعالیت‌ها اهتمام ورزید، نه بودجه مجلس برای فعالیت‌های قرآنی محقق شد.
وی بیان کرد: مردم به صورت خودجوش و بر اساس اعتقاداتی که دارند، در فعالیت‌های قرآنی مشارکت می‌کنند و دولت وظیفه دارد همان‌گونه که از هنرمندان، ورزشکاران و سایر صنوف حمایت می‌کند، از فعالان قرآنی نیز حمایت به عمل آورد، اما متأسفانه نگاه‌ها، قرآن‌محور نیست و قرآن همچنان مهجور مانده است. در واقع مردم چون معتقدند قرآن آیینه راه زندگی و شریعت است، برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی سرمایه‌گذاری می‌کنند، ولی متأسفانه دولتمردان آن گونه که باید و شاید وظیفه خود را در این خصوص انجام نمی‌دهند.
خاکسار هرندی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی مردمی باید روی پای خود ایستاده و امیدی به غیر نداشته باشند و همانند سال‌های ابتدایی نزول قرآن که مردم از آن حفاظت کردند، این کار را ادامه دهند. از طرف دیگر، مطالبات جامعه قرآنی باید در مجامع مختلف و از سوی مجلس و دولت مورد پیگیری قرار گرفته و محقق شود، ولی همگان باید وظیفه خود را در نشر و ترویج آموزه‌ها و فعالیت‌های قرآنی انجام دهند.
وی با بیان اینکه بودجه فعالیت‌های قرآنی اصولا تعلق نمی‌گیرد، گفت: این بودجه دو سال پیش حدود بیست میلیارد تومان بود و امسال روی کاغذ از چهل میلیارد به صد میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که در صورت تعلق گرفتن، رقم خوبی محسوب می‌شود.
مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان با بیان اینکه قرآن بالاترین منبع الهام است و باید به آن تمسک جست، گفت: ان‌شاءالله در سال 97 شاهد افزایش فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور و اهتمام دولت و مجلس نسبت به این فعالیت‌ها باشیم.

 

captcha