پخش تلویزیونی مناظرات دانشجویی با بهره‌گیری از استودیوی جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3695296
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
طیبی عنوان کرد:

پخش تلویزیونی مناظرات دانشجویی با بهره‌گیری از استودیوی جهاد دانشگاهی

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه استودیوی مجهزی در سازمان قرآنی دانشگاهیان برای‌ ضبط و پخش برنامه‌های مناظره وجود دارد، عنوان کرد: پخش مستقیم مناظرات دانشجویی از تلویزیون بایستی به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان کشور به ارائه سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه اگر در همه مسائل مملکت و در همه سطوح این دقتی که در مناظرات می‌شود وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت، اظهار کرد: دانشجویان مدیران آینده کشور هستند، مدیران سیاسی کشور هم از میان دانشجویان دیروز و فعالان سیاسی انتخاب می‌شوند، لذا ضروری است که دانشجویان در جریان مسائل جدی کشور در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، محیط زیست و ... باشند چرا که مخصوصا در بعضی حوزه‌ها نظرات سیاسی نیست و کارشناسی است.

پخش مناظرات دانشجویی از تلویزیون جدی دنبال شود

وی با اشاره به اینکه همه کشورها سعی می‌کنند با تبادل نظر با نخبگان سیاسی در حل مسائل کشور به نقطه نظر مشترکی برسند، گفت: دولت جهتی را با یک گردش سیاسی می‌رود و اما در هر حوزه یک نوع جهت دیده می‌شود. در مسائل اصلی کشور در کشورهای اروپایی همه یک نقطه اشتراک دارند. در مسائل سیاسی باید به یک تعامل برسیم و دعواها بر سر بحث‌هایی مانند بیمه و آموزش و ... باشد.

طیبی با بیان اینکه این دعواها در دنیا معمول است، گفت: گفت‌وگو و شکل‌گیری این فرهنگ باید از میان دانشجویان آغاز شود، جهاد دانشگاهی پایه گذار این مناظره‌ها بوده و و از آن حمایت می‌کند. دانشجویان باید یاد بگیرند مناظره کنند و بر اساس اصول آن پیش بروند و می‌بینیم اکنون به سمتی رفته که خیلی جدی و علمی مناظرات دنبال می‌شود، گاهی برخی مناظرات خارجی را می‌بینم که طی برگزاری آنها سالن ملتهب می‌شود و مسابقات پرهیجان برگزار می‌شود.

وی افزود: کشور برای برنامه‌ریزی بلندمدت به یک مدل مشترک در اداره کشور نیاز دارد. باید تعامل در سطح کلان به این منظور صورت بگیرد.

طیبی پخش مسابقات مناظره دانشجویان از تلویزیون را مهم تلقی کرد و گفت: باید رایزنی‌ها صورت بگیرد و پخش مستقیم این مسابقات از تلویزیون به صورت جدی دنبال شود. همچنین جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی استودیو مبین در سازمان قرآنی دانشگاهیان آمادگی ضبط و پخش این برنامه‌ها را دارد و امکانات خوبی به این منظور در آنجا فراهم شده است.

انتهای پیام

captcha