مداحان باید تحت تعلیم مستمر استاد باشند
کد خبر: 3695560
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
حجت‌الاسلام میرزا محمدی:

مداحان باید تحت تعلیم مستمر استاد باشند

گروه جامعه ــ یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: قرآن کریم می‌فرماید که تکبر انسان را صغیر می‌کند، بر همین اساس در دستگاه کبریایی خداوند، متکبرین جایگاه پستی خواهند داشت.

مداحان باید تحت تعلیم مستمر استاد باشند

به گزارش ایکنا؛ به‌نقل از سازمان بسیج مداحان، حجت‌الاسلام میرزا محمدی در همایش مسئولین بسیج مداحان سراسر کشور و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) اظهار کرد: انسان باید قدر جایگاه نوکری اهل بیت(ع) را بداند و شکر گذار این نعمت باشد. اما قرآن کریم پیش از دعوت به شکرگذاری، انسان را به شناخت و یادآوری نعمت دعوت کرده است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در سوره فاطر خطاب به هر انسان بیان شده که یادآوری نعمت، ارتباطی به دین و مذهب انسان ندارد، انسان با هر دین و گرایش فکری باید یادآور و شکر گذار نعمات الهی باشد.

وی با بیان اینکه یادآوری نعمت باعث می شود تا انسان احساس بی نیازی از خداوند نکند، افزود: احساس بی نیازی از پروردگار، انسان را به مرز نابودی می کشاند لذا ما تا قدر این جایگاه ستایشگری اهل بیت (ع) را ندانیم، هزار سال هم که در این عرصه فعالیت کنیم، آن اثر لازم را بر جامعه و خود نخواهیم گذاشت.


حجت الاسلام میرزا محمدی در ادامه بیان کرد: اگر امروز احترامی از سوی مردم نسبت به ما نوکران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد، به واسطه نظر حضرت سیدالشهدا است و باید مراقب بود تا تکبر و هوای نفس ما را فرا نگیرد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید که تکبر انسان را صغیر می‌‌کند، بر همین اساس در دستگاه کبریایی خداوند، متکبرین جایگاه پستی خواهند داشت.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر لزوم رفتار متواضعانه مداحان گفت: تواضع نباید تنها در برابر مقامات و شخصیت‌ها باشد، بلکه باید در برابر پروردگار متواضع باشیم.

وی با بیان اینکه نوکری و خادمی برای امام حسین(ع) اجر و قرب بالایی دارد افزود: برای رسیدن به این جایگاه و در امان ماندن از فتنه‌ها و آسیب‌های جامعه مداحی، باید استاد داشت و تحت تعلیم و تربیت مستمر قرار گرفت.

حجت الاسلام میرزار محمدی اذعان کرد: باید مراقب بود تا هوای نفس بر ما غالب نشود که اگر چنین شد به انحراف کشیده می‌شویم، در واقع استاد این هوای نفس سرکش ما را کنترل می‌کند.

وی در پایان اشرافی‌گری در جامعه مداحی را آسیبی جدی خواند و گفت: مداحی که درگیر اشرافی‌گری و تکبر شود، همچون فواره‌ای بالا رفته و پس از مدتی به زمین می‌خورد.

انتهای پیام/

captcha