مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ پوستر چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رونمایی شد
کد خبر: 3695604
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ پوستر چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رونمایی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رونمایی پوستر چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، فراخوان چهارمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» و آغاز مرحله نهایی دوره‌های تربیت مربی سبک زندگی قرآنی، از جمله مهم‌ترین اخبار امروز صفحات معارفی رسانه‌ها هستند.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ پوستر چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌های مختلف برای امروز چهار‌شنبه نهم اسفندماه ۹۶، اخبار معارفی و قرآنی متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه به تفکیک مورد بررسی قرار می‎گیرند.
فارس/ فعالیت‌های قرآنی
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در روز جاری در خبر با عنوان «مرحله نهایی دوره‌های تربیت مربی سبک زندگی قرآنی آغاز شد» آورده است: مرحله نهایی دوره‌های تربیت مربی سبک زندگی قرآنی در بخش برادران با حضور 20 نفر از افراد مستعد در حوزه سبک زندگی به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.در این دوره اساتید به تربیت مربی سبک زندگی قرآنی می‌پردازند، بر همین اساس اساتیدی همچون حجت‌الاسلام گرجیان به تدریس ارتباط با خدا، اقبالی‌نسب به تدریس آشنایی با اصول علمی و اجرایی کارگاه سبک زندگی قرآنی، مجید معارف به تدریس مؤلفه تدبر در قرآن و شکری به تدریس شرایط، موانع و مراحل آداب ارتباط با قرآن با رویکرد درمان‌جویانه می‌پردازند.
مرحله نهایی دوره‌های سبک زندگی قرآنی ویژه برادران آغاز شده است و تا 11 اسفندماه در سازمان دارالقرآن ادامه دارد.پس از پایان این مرحله، شرکت‌کنندگان باید آموخته‌های خود را ارائه داده و در آزمون حضور یابند. در صورتی که بتوانند حدنصاب نمره را کسب کنند گواهینامه پایان دوره سبک زندگی قرآنی دریافت می‌کنند و در استان‌های خود می‌توانند دوره‌های سبک زندگی برگزار کرده و به تربیت افراد دیگر بپردازند.
همچنین در خبری دیگر در این صفحه با عنوان « نشانی 475 مرکز آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد» می‌خوانیم: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در بخش شفاهی از شنبه 12 اسفندماه به مدت یک هفته در 475 حوزه امتحانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رشته‌های «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «انس با قرآن» ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن ویژه نوجوانان با توجه به آمادگی استان‌ها برای برپایی آزمون شفاهی از 12 تا 18 اسفند رقابت می‌کنند که مسئولیت اجرایی آزمون شفاهی بر عهده ادارت اوقاف و امورخیریه و مسئولیت نظارت، ارزیابی و گزارش‌دهی روند آزمون بر عهده ادارات ارشاد است. متقاضیان شرکت در آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن برای مشاهده حوزه‌های امتحانی می‌توانند به مراجعه کنند. آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن نیز پنج‌شنبه 10 اسفندماه با حضور 170 هزار شرکت کننده به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.
طرح «کوثر رسول‌الله(ص)» با محوریت سوره «دخان» برگزار می‌شود، رونمایی از قرآن کتابت شده به نیابت از شهدای مدافع حرم در حوزه هنری، ویژگی‌های دوست خوب از نگاه پیامبر اکرم(ص)، نخستین جایزه کتاب سال نهج‌البلاغه برگزار می‌شود، اعلام نتایج آزمون حفظ و مفاهیم قرآن یک روز پس از برگزاری و ترتیل صفحه ۳۱۴ قرآن کریم با صدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات، دیگر اخبار این صفحه در روز جاری هستند.

تسنیم/ قرآن و عترت
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم، یکی از پرکارترین روزهای خود را پشت شر گذاشته و تا ساعت 14 امروز تعداد 10 خبر معارفی و قرآنی منتشر کرده است. این صفحه در گفت و گویی با «سعید نوریان» دبیر چهارمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» و نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در استان اردبیل آورده است: فراخوان چهارمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» از مجموعه برنامه‌های شازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) منتشر شد.
این همایش در راستا ترویج فرهنگ گفتگو و مناظره با الهام از مناظرات امام رضا(ع) و اثبات مناظره این امام همام به عنوان یک مناظره گفتگومحور در راستای صلح جهانی برگزار می‌شود. این همایش در سال نخست به صورت منطقه‌ای و در سال دوم به صورت ملّی و سال سوم نیز به صوت بین‌المللی برگزار شد و در سومین دوره آن آثاری از کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان به دبیرخانه همایش ارسال شد. امسال که چهارمین سال برگزاری این همایش هست، باز هم به صورت بین‌المللی اما در وسعتی بیشتر این همایش را برگزار می‌کنیم.
دبیر چهارمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» افزود: در سومین دوره این همایش 215 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که از میان آنها 12 اثر برگزیده و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.جریان‌شناسی مناظره در عصر حاضر، بررسی دلایل اجتناب علمای وهابیت از مناظره با علمای شیعه، نقش مناظره در رشد جامعه و حق‌جویی و حق‌یابی و احیای اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر، مناظرات علمای اسلام با اندیشمندان مسیحی و یهودی، نشانه‌شناسی مناظرات اسلامی، مناظره جایگزین مناقشه و نقش گفتگو و مناظره از دیگر محورهای اصلی بخش مقالات پژوهشی است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این همایش را، 15 مهر سال 97 اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و ارسال آثار می‌توانند به تارنمای شمس توس به نشانی ardebil.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir مراجعه کنند. آیین اختتامیه این همایش نیز همزمان با هفته وحدت در شهر اردبیل برگزار می‌شود.
دشمن از اشرافیت مسئولان برای تحریک مردم استفاده می‌کند، محفل «بهار علوی در حرم حسینی» ویژه زائران نوروزی عتبات عالیات، نمود سیره عبادی حضرت زهرا(س) در شب ازدواج + فیلم،راهکارهایی برای مقابله با شهوات و چالش‌های اقتصادی، تصاویری کمتر دیده شده از «شیخ جعفر مجتهدی»، روضه‌خوانی «غلامرضا عینی‌فرد» در سوگ فاطمه زهرا (س) + صوت، تأثیرات نماز بر سلامت روان بررسی شد، مراسم عزاداری بانوی ادب در حرم سیدالکریم(ع)، دیگر اخبار این صفحه در روز جاری هستند.

ایرنا/ معارف
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در خبری با عنوان « جایزه کتاب سال نهج البلاغه برگزار می شود» آورده است: عبدالهادی فقهی زاده در دیدار با نیکنام حسینی‌پور سرپرست مؤسسه خانه کتاب گفت که ایجاد نخستین جایزه کتاب سال نهج‌البلاغه با همکاری این مؤسسه انجام خواهد شد.
وی از بخش‌های موسسه خانه کتاب مانند مرکز کتاب‌پژوهی ایران، سرای اهل قلم و خبرگزاری کتاب ایران بازدید کرد و از با اهداف و برنامه‌های این بخش‌ها آشنا شد.
دشمنان منتظر فرصت برای غلبه بر جامعه اسلامی هستند، پیشنهاد حجت‌الاسلام نقویان برای تدارک صبحانه فرهنگی مردم و نشست هم اندیشی علم دینی در مشهد آغاز شد، دیگر اخبار منتشر شده در این صفحه در روز جاری هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان/ قرآن و عترت
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین آنچه روز قیامت از انسان پرسیده می شود؟ و زندگی نامه شهید مسلم اسماعیلی منتشر کرده است.
میزان/ دین و اندیشه
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز چهارشنبه، نهم اسفندماه اساسا به روز نشده و آخرین خبر آن مربوط به روز گذشته است.
ایبنا/ دین
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران در روز جاری دو خبر منتشر کرده و از جمله در گفت‌وگویی با سید محمود حسینی، مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان قم درباره پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین آورده است: در این دوره از نمایشگاه کتاب دین که از 26 بهمن تا 6 اسفند در مصلای قدس شهر قم برگزار شد، 22 هزار عنوان از 9 کشور عربی، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ارائه شده که این 9 کشور عربی اسلامی در 46 غرفه مستقر بودند. ناشران داخلی هم با 25 هزار عنوان کتاب در 150 غرفه حضور داشتند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه در چهار بخش کودک و نوجوان،‌دفاع مقدس، عربی (بین‌الملل) و فارسی دایر شد که همه بخش‌ها به‌ویژه بخش بین‌الملل که به ناشران عرب اختصاص داشت، با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شدند. در مجموع بیش از 200 هزار نفر از نمایشگاه کتاب دین بازدید کردند.
مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین درباره میزان فروش کتاب در نمایشگاه گفت: یک میلیارد و 350 میلیون تومان بُن در نمایشگاه توزیع شد و میزان فروش نیر حدود سه میلیارد تومان بود.
«اختتامیه هشتمین دوره مسابقات شعر گلدسته‌های سپید برگزار می‌شود»، عنوان خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.
مهر/ قرآن و متون دینی
این صفحه از خبرگزاری مهر، امروز فقط یک خبر با عنوان « پوستر چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رونمایی شد» منتشر کرده است. در این خبر آمده است: آئین رونمایی از پوستر چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پیش، از ظهر امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام علی مقنی؛ معاون تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و سعید شفیعی؛ معاون اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی مقنی اظهار کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می‌شود تا یک گام به فهم قرآن نزدیک شویم، بنابراین بخش معارفی مسابقات قرآن که به‌ صورت مستقیم به بحث مفاهیم و فهم قرآن می‌پردازد، بسیار مهم است. برای اینکه این بخش امسال با شکوه برگزار شود، نهایت تلاش خود را به کار بسته‌ایم لذا مرحله شهرستانی این بخش به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.
معاون تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به بحث معافیت‌های این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: در بخش معافیت‌ها سال قبل شاهد این موضوع بودیم که برگزیدگان در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء و ۲۰ جزء، دعاخوانی، اذان و ترتیل برای حضور در مرحله کشوری از رقابت در مراحل مقدماتی معاف بودند و می‌توانستند بدون رقابت در مرحله کشوری حضور داشته باشند؛ امسال اما وضعیت به این گونه نیست.
ایسنا/ دین و اندیشه
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، در روز جاری چهار خبر منتشر کرد است. این صفحه در خبری با عنوان « سازوکاری برای گسترش همکاری‌ بین علمای اسلامی ایجاد شود» آورده است: محمد عبدالستار در دیدار با کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه ایران، سوریه و حزب‌الله جبهه مقاومت را تقویت کرده‌اند، ‌تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ایده مقاومت را به کل جهان منتقل کرد و همواره مسائل ایمانی و اعتقادی ایران و جوانانش باعث شده که صهیونیست‌ها با این ملت و دولت مخالفت کنند.
وی با بیان اینکه علمای ما به دنبال اسلام متعادل و میانه‌رو هستند و هرگونه جدایی بین شیعه و اهل سنت موضوعی است که از سوی دشمنان دنبال می‌شود، تصریح کرد: من حامل پیام تشکر و قدردانی آقای بشار اسد از مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران به خاطر حمایت‌هایشان از سوریه هستم.
وی با بیان اینکه ما باید برای گسترش مجمع تقریب مذاهب فعالیت‌ کنیم، گفت: در ماه رجب کنفرانس وحدتی در دمشق برگزار خواهد شد و قرار است که شعبه‌ای از دانشکده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سوریه افتتاح شود.
اجرای طرح «بهارعلوی در حرم حسینی»، واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به واژه «حجاب اجباری» و پیروزی نهایی در سوریه نزدیک است، دیگر اخبار صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری هستند.

 انتهای پیام

captcha