قرآن را با تئاتر به کودکان ارائه دهید
کد خبر: 3695623
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
آقازاده:

قرآن را با تئاتر به کودکان ارائه دهید

گروه فعالیت‌های قرآنی- استاندار مرکزی گفت: هنر بهترین ابزار برای انتقال مبانی قرآنی است، بهتر است مضامین قرآنی از طریق تئاتر یا هنرهای مرتبط از دوران کودکی ارائه شود تا اثرش در دوران جوانی ماندگار باشد.

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت گفت: برگزاری اولین هفته قرآن و بخش هنری این هفته، نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار خوب استان در حوزه‌ هنری است تلفیق هنر و قرآن باعث ماندگار آثار می‌شود.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه هنر قرآنی تصریح کرد: وجود آثار زیبا و خلاق نشان از سبقه فرهنگی قرآنی استان مرکزی دارد. در سال‌های اخیر شاهد نشر فرهنگ قرآن و علوم قرآنی هستیم با هماهنگی و تعامل بین دستگاهی می‌توانیم بر این هم افزایی و ارتقای فرهنگ قرآنی بیفزاییم.
آقازاده ادامه داد: استان مرکزی به دلیل پشینیه خوب دینی جزو استان‌های برتر کشور است و برپایی نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی قرآنی نشان می‌دهد هنرمندان بسیار قابلی در استان فعالیت دارند، هریک از هنرمندان در بخش‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و مذهبی خوش درخشیدند که همه ذخیره و سرمایه قابل قبولی برای استان محسوب می‌شوند.
وی اظهار کرد: هنر بهترین ابزار برای انتقال مبانی دینی قرآنی است، اثر نمایش‌هایی همچون تئاتر برای همیشه در اذهان نقش می‌بندد و بهتر است مضامین قرآنی از طریق تئاتر یا هنرهای مرتبط از دوران کودکی ارائه شود تا اثرش در دوران جوانی ماندگار باشد.
آقازاده بیان کرد: از نظر مکانی در حمایت از هنرمندان فقیر و ضعیف هستیم که با راه اندازی مرکز همایش‌ها و نمایش‌های اراک که در سال 97 به بهره برداری می‌رسد این خلأ تا حدی جبران خواهد شد. یکی از درخواست‌های قدیمی هنرمندان داشتن فضای مناسب بود که با افتتاح این پروژه به رشد استعدادهای فراوان استان کمک می‌کند.
استاندار مرکزی در پایان به برگزاری مرحله کشوری مسابقان قرآن اوقاف به میزبانی استان مرکزی در سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان اوقاف تأمین هزینه مالی را برعهده دارد ما نیز تمام سعی خود را می‌کنیم تا مسابقات در بهترین شرایط از لحاظ اسکان متسابقان و سالن برگزار شود./انتهای پیام

captcha