راه‌حل چالش‌های پیش روی کشور، درک تفاوت‌ها با به کارگیری ابزار گفت‌وگوست
کد خبر: 3695645
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی:

راه‌حل چالش‌های پیش روی کشور، درک تفاوت‌ها با به کارگیری ابزار گفت‌وگوست

گروه دانشگاه: عضو تیم «جدال احسن»؛ تیم اخلاق ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان با بیان اینکه شباهت‌ها نيست كه ما را در كنار هم نگه می‌دارد، عنوان کرد: در این مسابقات دانشجو یاد می‌گیرد درک تفاوت‌ها با استفاده از ابزار گفت‌وگو راه‌حل چالش‌های پیش روی کشور است.

به گزارش ایکنا؛ مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، با رقابت ١٢ تيم دانشجویی از سراسر كشور برگزار شد که در اين مرحله دو تيم استانی قزوین و فارس توانستند وارد مرحله فينال شوند که در پایان با انتخاب هیئت داوران، «تیم کاپا» از استان فارس برنده مناظره نهایی این دور از مسابقات مناظره شد، همچنین تیم «جدال احسن» از استان قزوین به عنوان تیم برتر اخلاق این دوره از مسابقات معرفی و از این تیم در مراسم اختتامیه تقدیر شد.

5شنبه////راه‌حل چالش‌های پیش رو؛ درک تفاوت‌ها با به کارگیری ابزار گفت‌وگوست

اميد هاشمی، دانشجوی كارشناسی‌ارشد حقوق بين‌الملل دانشگاه شهيد بهشتی و يكی از نمايندگان تيم استان قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ گفت: تيم «جدال احسن» متشكل از آقایان اعتدادی، فاضل و طاهری، از دانشجويان دانشگاه آزاد قزوين و بنده به عنوان نمايندگان استان قزوين در این مسابقات شرکت کردیم.

وی افزود: در ششمين دوره مسابقات مناظره دانشجویان با برتری در مسابقات مرحله‌ای منطقه شمال توانستيم به مسابقات کشوری راه پيدا كنيم و البته در دوره قبل هم حضور موثری داشتيم و همانطور كه از شعار آن پيداست فرصت خوبی برای يادگيری است.

وی ادامه داد: فايده حضور در این گونه مسابقات یادگیری چگونگی گفت‌وگو در مواجهه با چالش‌ها و تناقض‌ها است. همچنين ياد می‌گيريم كه شباهت‌ها نيست كه ما را در كنار هم نگه می‌دارد، بلكه درک و شعور ما نسبت به تفاوت‌هاست و اين درک و شعور فقط با گفت‌وگو امکان‌پذیر است.

هاشمی با بيان اينکه شناخت درست تفاوت‌ها، زندگی مسالمت‌آميز در كنار همدیگر را به دنبال دارد، افزود: سيستم گفت‌وگو يكی از بهترين راه حل‌ها برای چالش‌های پيش روی كشور است و به تعبير شهيد بهشتی، دانشجو موذن جامعه است.

دانشجوی ارشد حقوق بین‌الملل یادآور شد: اين مناظرات فرصت مناسبی است كه دانشجو نظرات خود را در حوزه‌های مختلف بيان كند و كمكی در جهت حل چالش‌های پيش‌رو داشته باشد.

هاشمی در پايان اظهار كرد: هدف كلی ما از شركت در اين دوره از مسابقات اين است كه ياد بگيريم چگونه آرام و مسالمت‌آميز مناظره كنيم تا بتوانیم جنبه شنيدن نظرات مخالف در ما تقويت شود.

یادآور می‌شود مرحله فینال ششمین دوره مسابقات مناظره داشنجویی، روز سه‌شنبه، ٨ اسفندماه در دانشگاه علامه طباطبايی برگزار شد و در جدال میان دو تیم اصفهان و کاپا از فارس، تیم کاپا قهرمان این دوره از مسابقات مناظره دانشجویان شد.

انتهای پیام

captcha