تجلیل از برگزیدگان هشتمین مسابقه گلدسته‌های سپید در «کنگره ام‌البنین»
کد خبر: 3695648
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

تجلیل از برگزیدگان هشتمین مسابقه گلدسته‌های سپید در «کنگره ام‌البنین»

گروه هنر ــ جعفرپور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام‌البنین گفت: هنرمند و ادیبی که از مسجد رشد می‌کند و راه خود را آغاز می‌کند هیچگاه دچار لغزش نخواهد شد چون او با آرمان‌های شهدا آشنا است.

تجلیل از برگزیدگان هشتمین مسابقه گلدسته‌های سپید در «کنگره ام‌البنین»

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) و هشتمین دوره مسابقات گلدسته‌های سپید با حضور جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نصیری، مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران تهران، سیدعدنان موسوی، قائم مقام تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) و جمع کثیری از خانواده شهدا امروز 9 اسفنده ماه، در تالار آدینه برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام و‌المسلمین شمس؛ مسئول دبیرخانه فرهنگی مساجد استان تهران و دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات گلدسته سپیده ضمن خوش آمد به حاضران گفت: ما خود را خادم خانواده شهدا می‌دانیم و این نوکری برای ما بزرگترین افتخار است سه ماه پیش فراخوان این دوره از مسابقات اعلام شد و از میان تعداد کثیری از آثار 24 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند همچنین خروجی این کنگره و مسابقات گلدسته‌های سپید به زودی در غالب دو کتاب عرضه خواهد شد.

در ادامه مراسم جعفرپور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در سخنانی اظهار کرد: بدون تعارف می‌گویم که حضور در این مجلس توفیقی است که نصیبم شده است البته احساس حقارت نیز می‌کنم چون قرار است در مقابل خانواده شهدا حرف بزند. حضرت ام البنین(س) 9 سال بعد از حماسه عاشورا زنده بود و طی این سالها همیشه با سخنانش یاد و خاطره شهدا عاشورا را زنده نگاه می‌داشت.

وی افزود: حضرت ام البنین(س) نمونه بارز مقاومت و ایثار است البته هم اکنون نیز خانواده شهدا راه این حضرت را ادامه می‌دهند. برای همین وظیفه ما است که نگذاریم پیام شهدا به فراموشی سپرده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در انتهای سخنانش تاکید کرد: یکی از راههای پاسداری از خون شهدا همین شعر و داستان است که امروز برگزیدگان آن معرفی می‌شوند. در همین رابطه باید این نکته را اضافه کنم هنرمندان و ادیبان حاضر در این مراسم از مسجد برخواسته‌اند برای همین با آرمان‌های شهدا آشنا هستند. ما نیز به عنوان خادم خانواده شهدا وظیفه خود می‌دانیم که در مجلس شورای اسلامی از چنین حرکت‌های حمایت کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم مادر چهار شهید سخنرانی کرد مادر شهیدان جویندی بیان کرد: مسئولانی که این کنگره و مسابقات را برگزار کردند بسیار خوش سلیقه‌گی به خرج دادند زیرا انتخاب نام ام البنین(س) برای این دو رویداد بسیار زیبا و پر معنا است.

این مادر شهید اعلام کرد: کسانی که برای تداوم انقلاب فرزندان خود را ایثار کرده‌اند در راه خود ثابت قدم هستند و همچنان از انقلاب و رهبری حمایت خواهند کرد و نخواهند گذاشت دژخیمان آسیبی به این نظام مقدس وارد کند.

علیرضا قزوه، شاعر و ادیب دیگر سخنران این مراسم بود او در سخنانی کوتاه گفت: مقام و جایگاه زن آنچنان که باید درک نشده است زنانی که ادامه دهنده راه الگوهای چون حضرت ام البنین(س) هستند.در همین دو رابطه سوالی در ذهنم پیش آمده است آنهم اینکه چرا مقامات و مدیران از مشاوره خانواده شهدا در تصمیم گیری‌هایشان بهره نمی‌گیرند.

در این مراسم نغمه مستشار نظامی، علیرضا رجبعلی زاده و ساجده سجاد پور اشعاری در مدح حضرت ام البنین(س) و خانواده شهدا سرودند.

در انتهای مراسم برگزیدگان هشتمین دوره مسابقات گلدسته‌های سپید به ترتیب از نفر اول تا سوم به شرح زیر اعلام شدند:

منتخبین شعر حضرت ام البنین(س) در بخش بزرگسال:

نغمه مستشار نظامی، علیرضا رجبعلی‌زاده و مرتضی حیدری آل‌کثیر

منتخبان شعر مادران و همسران شهید در بخش بزرگسال:

رضا نیکوکار، محمد زارعی و محمد نجات قدردان

منتخبان شعر حضرت ام البنین(س) در بخش جوان:

میثم داودی، مرضیه فرمانی و مهرداد محرابی

منتخبان شعر مادران و همسران شهدا در بخش جوان:

سجاده جبار پور، محسن کاویانی و ندا نوروزی،

منتخبان بخش داستان حضرت ام البنین(س) در بخش بزرگسال:

محبوبه زارع، اکرم آقایی و محمد حسین وفاهی

منتخبان بخش حضرت ام‌البین(س) در بخش جوان:

پیام زمانی، فاطمه زهرا ترخان و زهرا سادات عظیمی

منتخبان بخش داستان مادران و همسران شهدا در بخش بزرگسال :

سودابه حمزه‌ای، مجتبی صفدری و زینب ارونی،

منتخبان بخش داستان مادران و همسران در بخش جوان:

آریا معصومی، سهیلا دوستی فرد و فاطمه بگ‌زاده

انتهای پیام

captcha