قرآن و اسلام به یک برنامه واحد برای کشورهای اسلامی تبدیل شود
کد خبر: 3695688
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

قرآن و اسلام به یک برنامه واحد برای کشورهای اسلامی تبدیل شود

گروه اجتماعی- عضو شورای عالی فرهنگی اقلیم کردستان عراق با تأکید بر پیروی مسلمانان از آموزه های وحیانی اسلام گفت: قرآن و اسلام به یک برنامه واحد برای کشورهای اسلامی تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، صباح برزنجی، عضو شورای عالی فرهنگی اقلیم کردستان عراق در نشست «نقش علمی و روحانیون در وحدت امت اسلامی» که امروز، ۹ اسفندماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: ما مسلمانان باید در کنار داشتن وحدت اسلامی به وحدت فکری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... برسیم تا بتوانیم یک امت واحده اسلامی را تشکیل دهیم.
وی افزود: اگر مسلمانان باهم اتحاد و یکپارچگی و همدلی و همزبانی داشته باشند، استکبار عالم هم نمی‌تواند اتحاد آن‌ها را برهم بزند و بر مسلمانان پیروز شود.
عضو شورای عالی فرهنگی اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه فلسفه وجودی ما در اسلام نهاده شده است، بیان کرد: تحریم، اختلاف، تفرقه، نفاق و دشمنی نقشه دشمنان برای غلبه و پیروزی بر مسلمانان است اما مسلمانان باید بدانند که موجبات وحدت و یکپارچگی در دین اسلام بسیار زیاد است.
وی اعلام کرد: گوش ندادن و توجه نکردن به منادیان وحدت باعث شده آمریکا، روسیه، انگلیس و ... در امور مسلمین دخالت کنند و اجازه صحبت کردن و ارائه نظر در هیچ اموری را به مسلمانان نمی‌دهند.
برزنجی با تأکید بر پیروی مسلمانان از آموزه های وحیانی اسلام گفت: قرآن و اسلام به یک برنامه واحد برای کشورهای اسلامی تبدیل شود.
وی ادامه داد: امروز قرآن و دین اسلام برای مسلمان یک برنامه نیست و مسلمانان حج، جمعه و جماعت، و ... را به درستی ادا نمی‌کنند اما به دنبال کوچکترین بهانه برای اختلاف و تفرقه هستند.
عضو شورای عالی فرهنگی اقلیم کردستان عراق افزود: اگر مسلمانان و امت اسلامی در کشورهای اسلامی جهان اصل یکپارچگی، وحدت، مشورت و دوری از تفرقە را مورد توجە قرار دهند استکبار عالم هم نمی‌تواند اتحاد آن‌ها را برهم بزند و بر مسلمانان پیروز شود.
وی عنوان کرد: اگر مبادی اسلام آنگونه که هستند روز به روز بیشتر در جامعه رواج پیدا کنند، دل ها بیشتر آن را می‌پذیرند.
برزنجی با بیان اینکه دشمنان اسلام با ایجاد جریانات تکفیری تلاش دارند چهرە اسلام و مسلمانان را زشت نشان دهند، یادآور شد: علما و روحانیون باید با گفت‌وگو و بازگشت بە حقیقت اسلام و سنت پیامبر اکرم(ص) موجبات تحکیم وحدت اسلامی را فراهم کنند.
انتهای پیام

captcha