شجره طیبه بسیج همواره در محضر قرآن بماند/ جهاد کبیر عرصه ابراز سلیقه‌ فردی نیست
کد خبر: 3695718
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
سردار غیب‌پرور:

شجره طیبه بسیج همواره در محضر قرآن بماند/ جهاد کبیر عرصه ابراز سلیقه‌ فردی نیست

گروه مسابقات ــ سردار غیب‌پرور در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن بسیج اظهار کرد: به بیان رهبر معظم انقلاب، بسیج آن شجره طیبه‌ای است که همواره می بایست در محضر قرآن بماند و مستمر باشد که یکی از وجوه آن جهاد کبیر است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج شامگاه امروز نهم اسفندماه در مجتمع پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین و با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه، سردار غلام حسین غیب‌پرور، رئیس بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری و کشوری و فعالان قرآنی کشورمان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن نیز پیام آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی قرائت شد. در ادامه سردار غلام حسین غیب پرور، رئیس بسیج مستضعفین کشور به بیان سخنانی پرداخت.
وی در صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در این مرحله از مسابقات 500 نفر از برگزیدگان بسیجی حضور دارند تا در محضر قرآن کریم باشند، گفت: بدون شک یکی از برکات انقلاب اسلامی رجوع مجدد به قرآن کریم بود. قرآنی که سند افتخار و ماندگار قاطبه مسلمین و معجزه بی‌همتای پروردگار و پیامبر خاتم(ص) است. این کتاب محکم و بشیر و نذیر، معجزه آن عصاره همه خوبی ها و دردانه کائنات است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی به این مسابقات که در آن به علامه طباطبایی نیز اشاره شده بود، تصریح کرد: در این پیام از فیلسوف بزرگ و مفسر کبیر قرآن علامه طباطبایی صحبت شد، همین مرد بزرگ درذیل آیه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» بحث مفصلی در بی‌همتا بودن قرآن کریم دارد. در آیاتی که مبین تحدی قرآن است، قرآن مبارزه طلبی می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند نه سوره‌ای و نه آیه‌ای را مانند او بیاورد. این قرآن کریم است که همه معصومین‌(ع) برای بقای آن زندگی خود را گذاشتند تا آن ثقل اکبر بماند.
غیب پرور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه قرآن کریم ابعاد مختلفی دارد که هر کدام رشد و بالندگی انسان را تضمین می‌کند، به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد بسیج که آن را شجره طیبه نامیده بودند اشاره کرد و گفت: به تأسی از کلام مقام معظم رهبری آیه‌ای را انتخاب کرده‌ام و از لسان معظم له چند کلمه‌ای می‌گویم، «بسیج آن شجره طیبه‌ای است که همواره می بایست در محضر قرآن بماند و مستمر باشد. یکی از وجوه عبرت آموز قرآن کریم به قاطبه مسلمین عالم خاصه بسیجیان جهاد کبیر است.
وی افزود: در سوره فرقان آیه 52 «فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا» اشاره شده است که بایست در مقابل کافران ایستاد، می‌بایستی لباس جهاد را پوشید، کدام جهاد؟ «جهاداً کبیرا». رمز حیات انقلاب اسلامی بدون شک ایستادگی در مقابل دشمن است، آن روزی که در مقابل دشمن بترسیم و بلرزیم و سست شویم آن روز، روزی است که لباس جهاد کبیر را از تن به در آورده ایم و سلام خدا بر امام(ره) و قاطبه شهیدان اسلام که به شایستگی لباس جهاد کبیر را پوشیدند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر این موضوع که دشمن نمی خواهد انقلاب اسلامی وجود داشته باشد و تنها راه شکست دشمن توجه و روی آوری به جهاد کبیر است، به برخی مباحث مطرح شده در مورد قرارگیری ورزشکاران ایرانی در مقابل حریفان صهیونیستی، اذعان کرد: در این یکی دو روزه شنیده شد، برخی ارتباط با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را مطرح کرده‌اند، بنده امیدوارم این سخنان عبث و بیهوده و ناصواب از روی جهالت و غفلت باشد، و خدایی نکرده از روی علم و تعمد و یا یکی از برداشت‌ها این نباشد که در قالب صحنه مقدس ورزش بخواهند ارتباط با این رژیم جعلی را تست کنند. شاید عده ای گامی را بردارند که اگر در گام اول با موفقیت روبرو شوند، گام های بعدی را نیز بردارند. بنده به عنوان یک پاسدار کوچک و یک بسیجی اگر لایق باشم عرض می کنم ما را تست نکنید چون این گام به گام دوم نخواهد رسید، زیرا ما این قلم ها و گام ها را خرد خواهیم کرد.
غیب پرور بیان کرد: ما فرزندان امام(ره) و انقلاب هستیم و در محضر قرآن هستیم، جهاد کبیر را از نایب امام زمان تلمذ کرده‌ایم و لذا این عرصه، عرصه ابراز نظرات شخصی و ابراز سلیقه‌های فردی نیست. مکتب امام(ره) و اندیشه امام(ره) هیچگاه کنار آمدن و ارتباط با این رژیم جعلی را تصدیق نکرده و در قاموس شهیدان ما هم چنین چیزی یافت نمی‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه آرمان ما محو اسرائیل است، گفت: من در این جلسه نورانی و در محضر قرآن کریم عرض می‌کنم ورزش امری مبارک است و مدال‌آوری نیز امری مالامال از افتخار است، اما محو اسرائیل یک آرمان است به هیچ وجه ما از این آرمان مقدس تخطی نخواهیم کرد، حتی اگر لازم شود در عرصه‌های پر افتخاری حاضر نشویم، که البته حاضر هستیم.
غیب‌پرور در پایان خطاب به برخی که خود را قیم ورزشکاران می‌دانند، تاکید کرد: هیچ کس نقش قیم را از زبان ورزشکاران ما بیان نکند، زیرا همگی آنها ولایت‌پذیر و ولایت‌مدار هستند.

انتهای پیام

captcha