علما چراغ هدایت و روشنگری مسلمانان هستند
کد خبر: 3695726
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

علما چراغ هدایت و روشنگری مسلمانان هستند

گروه فرهنگی: یکی از علمای دینی اقلیم کردستان عراق گفت: در همه مسائل و مشکلات علما چراغ هدایت و روشنگری مسلمانان بوده‌اند یعنی علما ستارگان هدایت مردم بر روی زمین هستند و هرکس که راه را گم کند با مراجعه به علما و روحانیون به راحتی می‌تواند در مسیر هدایت قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، شیخ احمد شافعی، یکی از علمای دینی اقلیم کردستان عراق در نشست «نقش علمی و روحانیون در وحدت امت اسلامی» که امروز، ۹ اسفندماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: این نشست، نشستی برای وحدت، یکی شدن وقبول کردن یکدیگر است و ما علما و روحانیون در این نشست گردهم آمده‌ایم تا وحدت و یکپارچگی را در جوامع اسلامی رواج دهیم.
وی افزود: بیش از 10 سده از گذشت اسلام می گذرد اما در این سده های گذشته همواره اسلام پیشتاز جهان بوده است فقط نزدیک به یک سده اخیر دشمنان بین ملسمانان تفرقه و نفاق ایجاد کرده تا آنان را کنار بزنند.
این عالم دینی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: در گذشته حجره، تکیه، مساجد و مراکز علوم دینی جایگاه یادگیری و یاددهی بودند و علما در این بخش بزرگترین خدمت‌ها را به ملت و مردم خود کردند.
وی عنوان کرد: در همه مسائل و مشکلات علما چراغ هدایت و روشنگری مسلمانان بوده‌اند یعنی علما ستارگان هدایت مردم بر روی زمین هستند و هرکس که راه را گم کند با مراجعه به علما و روحانیون به راحتی می‌تواند در مسیر هدایت قرار گیرد.
شیخ احمد شافعی با اشاره به اینکه ماموستایان کُرد توانسته اند به بلندای این چند سده به جامعه اسلامی خدمت کنند، یادآور شد: زمانی که ماموستایان و علما در جامعه کم شوند مردم به راحتی راه را گم می کنند.
انتهای پیام

captcha