مسابقات قرآن، راهی برای نهادینه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه است
کد خبر: 3695837
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

مسابقات قرآن، راهی برای نهادینه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه است

گروه‌ فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از راه‌های نهادینه شدن مفاهیم قرآن کریم در زندگی اجتماعی ما، برگزاری برنامه‌ها، جلسات، محافل و مسابقات قرآنی است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام انصاری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان صبح امروز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه در بازدید از برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد:  هر حرکت و برنامه قرآنی قطعا در جامعه و بین مردم تاثیرگذار خواهد بود، زیرا قرآن کتاب هدایت و زندگی است.

وی افزود: یکی از راه‌های نهادینه شدن مفاهیم قرآن کریم در زندگی اجتماعی ما، برگزاری برنامه‌ها، جلسات، محافل و مسابقات قرآن است. انصاری ادامه داد: آزمون قرآن در دو سطح مفاهیم و حفظ، سال‌هاست که در کشور برگزار می‌شود و این تاثیر خوبی در شناخت نخبگان و علاقه‌مندان قرآنی کشور داشته و به نوعی باعث هم‌افزایی و همدلی بین نیروها و فعالان قرآنی شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: ویژگی شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، برگزاری آن با همکاری سازمان اوقاف و وزارت ارشاد به صورت مشترک است.

انصاری خاطرنشان کرد: این وحدت و همکاری، از ضرورت‌ها و نیازهای حوزه فرهنگی کشور است، زیرا تعامل سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در کشور، باعث افزایش تاثیرگذاری فعالیت‌های آن‌ها در جامعه می‌شود.

انتهای پیام
captcha