حضور قاری کشوری در کارگاه آموزشی صوت و لحن در شهرکرد
کد خبر: 3695946
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

حضور قاری کشوری در کارگاه آموزشی صوت و لحن در شهرکرد

گروه فعالیت های قرآنی_ کارگاه آموزشی صوت و لحن قرآن کریم با حضور قاری کشوری و کارشناس آموزش های سازمان دارالقرآن الکریم در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، صبح امروز دهم اسفند کارگاه صوت و لحن در قالب دوره بازآموزی شرکت کنندگان در دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن کریم با حضور محسن یاراحمدی، کارشناس آموزش های سازمان دارالقرآن الکریم و دارای مدرک درجه 1 تنغیم از چهارمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم شورای عالی کشور، در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزارشد.
یاراحمدی در این کارگاه با ارائه شیوه های مختلف قرائت در سبک های مختلف قرائت، گفت: طریقه صحیح نشستن، نگاه و حالت چهره قاری در هنگام تلاوت بر روی مستمعان تأثیرگذار است.
وی در ادامه آشنایی مربیان و قاریان قرآن با مراحل صوت و لحن را ضروری دانست و افزود: مرحله اول،استعدادیابی است که تشخیص فرکانس صدا در این مرحله از استعدادیابی خیلی مهم است .
یاراحمدی با اشاره به قرائت اساتید بزرگ قرآنی مصری و الگوگیری از این اساتید در اجرای بهتر تلاوت های قرآن افزود: انتخاب مُقَلَد مرحله دوم یا گام دومی است که مربی صوت و لحن و قاری قرآن کاملا باید با آن آشنا باشد .
این کارشناس آموزشی نحوه تقلید را مرحله و گام سوم آشنایی مربی صوت و لحن و قاری قرآن برشمرد و افزود: در ابتدا باید یک تلاوت خاص انتخاب شود و روی همان تلاوت اول به صورت کلی و بعد به صورت جزئی کار شود و با این روش که خلاصه ای از گوش دادن و تکرار کردن است ممکن است یک تلاوت 40 دقیقه ای،آموزش آن چندین ماه طول بکشد.
وی با بیان اینکه، ارائه محتوا مرحله و گام چهارم است، که مربی صوت و لحن و قاری قرآن ضروری است با آن آشنا باشد ادامه داد: در مرحله و گام پنجم است که نغمات آموزش داده می شوند و قاری قرآن با انوع مقام های قرآنی آشنا می شود.
این مدرس قرآن قرآن کریم ضبط کردن صدای خود و بررسی تفاوت‌ها با تلاوت استاد، و حضور در جلسه اساتید و ارائه تلاوت تقلیدی و در نهایت بازشنوایی تلاوت استاد و برطرف کردن عیوب خود را از دیگر نکات لازم و ضروری در آموزش قرائت قرآن کریم برشمرد.
یاد آور می شود این کارگاه با حضور قاریان ، حافظان و اساتید شرکت کننده در دوره تربیت داور عمومی قرآن کریم فردا یازدهم اسفند از ساعت 8 صبح الی 12 ویژه خواهران و ازساعت 13 الی 17 عصر ویژه برادران در مجتمع لاله شهرکردادامه دارد. 

انتهای پیام

captcha