تفکر ناب دینی راه رسیدن به حیات طیبه است
کد خبر: 3696119
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
امام جمعه موقت بیرجند:

تفکر ناب دینی راه رسیدن به حیات طیبه است

گروه معارف- امام جمعه موقت بیرجند گفت: رسیدن به حیات طیبه جز با تمسک به تفکر ناب دینی میسر نیست.

 به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، روز گذشته 11  اسفند، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای ساماندهی فضای مجازی یک ضرورت فرهنگی است. 

وی بیان کرد: فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور نمی‌توانند نشاط، امنیت، عزت و آرامش واقعی را به انسان هدیه بدهد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: گروهی به نام متصوفه و فرقه‌های کاذبی چون بودایی نعمت‌ها و مواهب الهی را به نام دنیاگریزی برخود حرام کردند.

مختاری افزود: اسلام با دنیاگریزی و فاصله گرفتن از جامعه مخالف بوده و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با کسانی که چنین عقیده‌ای داشتند مقابله کردند که موارد متعددی از این موارد در تاریخ صدر اسلام مشاهده می‌شود.

وی گفت: گروه دیگری نیز به دنبال لیبرالیست و مادی‌گرایی هستند که این اعتقاد نیز تاکنون نتوانسته انسان را به نیک بحتی برساند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکانات اینترنت و فضای مجازی به دورترین نقاط کشور کشور رفته است، تصریح کرد: نباید بگذاریم مدیریت این فضا به دست بیگانگان باشد و در این راستا راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ضرورت دارد.

مختاری بیان کرد: یکی از مسایل مهم در کشور عدالت می‌باشد که مطالبه جدی مردم کشور ما و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: باید بدون جوسازی و سیاست‌بازی دست کسانی که به بیت‌المال خیانت می‌کنند را کوتاه کرده و اموال به بیت‌المال برگردانده شود.
مختاری گفت: مسولان باید با پایبندی به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی زمینه از بین بردن رکود و بیکاری را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: دغدغه مردم کشور ما رفع تبعیض و بی عدالتی و نه موضوعات حاشیه‌ای چون رفع حصر از سران فتنه سال ٨٨ است.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام (ع)، یادآور شد: تأسیس این نهاد نشان از این نکته دارد که امام(ره) از همان ابتدای انقلاب دغدغه توده‌های محروم و نیازمند را داشتند.

انتهای پیام

captcha