زمزمه آیات الهی در کانون گرم خانواده
کد خبر: 3696140
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

زمزمه آیات الهی در کانون گرم خانواده

گروه فعالیت‌های قرآنی- مرور آیات الهی در کانون گرم خانواده تاثیر بسزایی در یادگیری قرآن توسط کودکان و تعمیق باورها و اعتقادات دینی دارد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جشنواره قرآنی خانواده توسط اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار شد؛ جشنواره‌ای قرآنی با سبکی متفاوت که تمام گروه‌های سنی در خانواده را دربرمی‌گرفت.

در این جشنواره تمام خانواده‌ها با کودکان خود در هر رده سنی شرکت کردند تا باورها و مفاهیم دینی را در کانون خانواده بسط دهند.

با شرکت‌کنندگان در این جشنواره هم کلام شده و دلایل شرکت و اهمیت این گونه جشنواره‌ها را از آنان جویا شدم. 

بروز استعدادهای قرآنی کودکان در  جشنواره قرآنی خانواده

زهرا خدادادی، یکی از بانوان شرکت کننده در جشنواره قرآنی ویژه خانواده‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: جشنواره قرآنی خانواده در بروز استعدادهای قرآنی کودکان خانواده بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه این گونه جشنواره‌ها باعث می‌شود کودکان بیشتر با مفاهیم قرآنی آشنا شوند، افزود: این جشنواره در خصوص در جذب کودکان به قرآن برگزار شده است.

 این بانوی بیرجندی ادامه داد: آشنایی با مفاهیم قرآن و معارف الهی آن از اهداف شرکت من و خانواده‌ام در این جشنواره است.

خدادادی بیان کرد: این  جشنواره می‌تواند نقش موثری در یادآوری محفوظات قرآنی داشته باشد چرا که با مرور آیه‌های قرآن کریم این محفوظات تکرار می‌شود.

زمزمه آیات الهی در کانون گرم خانواده

نقش تاثیرگذار قرآن در زندگی انسان

سمیرا صادقی خواه، یکی دیگر از بانوان شرکت‌کننده در در جشنواره قرآنی خانواده نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: خانواده‌های کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی با شرکت در این جشنواره با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه این گونه جشنواره‌ها در یادآوری مفاهیم قرآنی تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: مرور آیات الهی تاثیر مثبتی در زندگی انسان دارد. 

این بانوی بیرجندی بیان کرد: تداوم این گونه جشنواره‌هخا در زندگی خانواده‌ها نقش بسزایی دارد چرا که هر چقدر انسان با قرآن مانوس شود، زندگی پربارتری خواهد داشت.

زمزمه آیات الهی در کانون گرم خانواده

ایجاد شور و نشاط قرآنی در خانواده‌ها

سیده زهرا موسوی، کارشناس قرآن تبلیعات اسلامی شهرستان بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: دومین جشنواره قرآنی ویژه خانواده‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره ۱۵ خانواده قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان حضور داشتند که خانواده‌ها در رشته‌های حفظ، ترتیل و مفاهیم سوره حجرات و  کتاب سبک زندگی در سیره رضوی به رقابت پرداختند.

کارشناس قرآن تبلیعات اسلامی شهرستان بیرجند بیان کرد: در پایان این مراسم به نفرات اول، دوم و سوم جوایزی اهدا شد.

موسوی ادامه داد: این جشنواره در ایجاد شور و نشاط قرآنی در بین خانواده‌ها بسیار تاثیرگذار بود.

هدایت، رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی در جشنواره قرآنی خانواده

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: اداره امور قرآنی خراسان‌جنوبی به منظور شناسایی، هدایت، رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی و ایجاد شور و اشتیاق قرآنی در بین کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی، طرح جشنواره‌های قرآن و عترت(ع) خانواده را برگزار کرد.

وی افزود: نشر و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن در میان آحاد جامعه، تعمیق باورهای دینی و تحکیم سلامت فرهنگی جامعه و توجه ویژه خانواده براساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی از اهداف این جشنواره بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین ایجاد شور قرآنی و زمینه لازم برای حضور قشرهای مختلف در رقابتی سالم و ارزشمند، آشنایی با سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع) و تشویق و ترغیب به کارگروهی به ویژه در خانواده‌ها و ایجاد حس احترام و مشارکت از دیگر اهداف این جشنواره بود.

زمزمه آیات الهی در کانون گرم خانواده

سلمانی با بیان اینکه این جشنواره برای خانواده‌های دو نفره و یا بیشتر برگزار شد، تصریح کرد: جشنواره قرآنیس خانواده در عناوین سبک زندگی در سیره رضوی، قرائت سوره حجرات، حفظ سوره حجرات و مفاهیم سوره حجرات برگزار شد.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم این جشنواره را در سال آینده به صورت استانی برگزار کنیم تا تمام خانواده‌های سازمان تبلیغات بتوانند از آن بهره ببرند.

وی یادآور شد: کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات، کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس و کمک هزینه سفر زیارتی قم و جمکران از جوایز این جشنواره بود که به خانواده‌های اول تا سوم اهدا شد.

باید توجه داشت برای تعمیق مفاهیم دینی در کودکان ابتدا باید از خانواده آغاز کرد و این گونه جشنواره‌ها در ایجاد این حس در کودکان و خانواده‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

گزارش از زهرا حمیدی

انتهای پیام

captcha