سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی ایلام در وزارت ارشاد در دست اقدام است
کد خبر: 3696219
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
خودآموز:

سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی ایلام در وزارت ارشاد در دست اقدام است

گروه فعالیت‌های قرآنی – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه توجه مضاعفی به حوزه توسعه فرهنگ قرآنی در این استان در سال آینده با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد می‌شود، خواهد شد، گفت: سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال‌ شده و در دست اقدام است.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام در تمام بخش‌ها و رشته‌های فرهنگی و قرآنی دارای استعدادهای کم‌نظیری است که در صورت فراهم شدن بستر لازم برای شکوفایی این استعدادها، در کشور بلکه فراتر از عرصه‌های ملی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
وی با اشاره به مؤسسات فرهنگی قرآن و فعالیت گسترده قرآن آموزان و قرآن‌پژوهان در استان ایلام، افزود: مشارکت گسترده علاقه‌مندان به قرآن کریم و آموزه‌های قرآنی در این دوره نشانه عمق و باور مردم این استان به قرآن و اهل‌بیت (ع) است.
خودآموز با تأکید بر اینکه امیدواریم که دستگاه‌های فرهنگی استان و شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بتواند زمینه‌های لازم را برای روند رو به رشد این استعدادهای فراهم کنند، عنوان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های متعدد و متنوعی در طول سال در راستای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: به ‌طور قطع یکی از بخش‌هایی که در سال 97 به آن توجه خواهد شد، حوزه قرآن و عترت خواهد بود و با توجه به اهمیت این موضوع، شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و نایب‌رئیسی استاندار ایلام با کمیته‌های تخصصی تشکیل‌ شده است.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با نظر شورای توسعه فرهنگی قرآنی، هفته‌های قرآن و عترت و برنامه‌های مختلف اجرا شده و در سال 97 با تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد خواهد شد، توجه مضاعفی به این حوزه در استان انجام خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال‌ شده و در دست اقدام است، اظهار کرد کرد: این سند نقشه راهی برای فعالیت‌های قرآنی استان خواهد بود.
خودآموز یادآور شد: به‌ طور قطع در هر حوزه‌ای که سند و برنامه راهبردی وجود داشته باشد، راه روشنی برای برنامه ریزان و مجریان وجود دارد و مراحل کار کاملاً مشخص است و بر اساس این اهداف و چشم‌اندازی که ترسیم‌شده، راهبردها اجرایی بهتر اجرایی می‌شود و رویکرد ما نیز در استان توجه با اسناد بالادستی به‌ویژه سند توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود.
وی در ادامه گفت: دستگاه‌های مختلفی در حوزه قرآن و عترت فعالیت می‌کنند اما فلسفه تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جلوگیری از موازی کاری و هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف برای فعالیت‌های قرآنی است و در همین آزمون نیز، شاهد مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام عنوان کرد: اگرچه همه دستگاه‌های فرهنگی تکلیف دارند که در امر قرآن و عترت برنامه‌هایی را اجرا کنند، اما در بحث جلوگیری از موازی کاری و تعامل دستگاه‌های مختلف، خوشبختانه این اتفاق‌نظر وجود دارد که در حوزه فعالیت‌های قرآنی، همگرایی و هم‌افزایی بیشتری وجود داشته باشد.
انتهای پیام
captcha