پرداخت 50میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه برای کارگشایی نیازمندان البرز
کد خبر: 3696277
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

پرداخت 50میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه برای کارگشایی نیازمندان البرز

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرزگفت: امسال 50میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه برای کارگشایی نیازمندان این استان بدون بهره و با اقساط بلند مدت پرداخت شده است.

به گزارش ایکنا از البرز، محمد محمدی‌فرد، 12 اسفند در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این نهاد با پرداخت 36 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و همچنین از طریق کاریابی‌ها برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان جویای کار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: درمجموع این مدت 150میلیارد تومان خدمت متنوع در قالب اشتغال، مسکن، درمان، فرهنگی، جهیزیه و امور معیشتی به مددجویان کمیته امداد البرز ارائه شد که خانه دارشدن 350 خانوار تحت حمایت ازجمله این خدمات است.
محمدی فرد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد کمیته امداد به‌فرمان امام راحل(ره) 22 روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نشان‌دهنده دغدغه ایشان در رسیدگی فوری به محرومان است، گفت: مطابق آرمان‌های انقلاب رسیدگی به محرومان و عدالت اجتماعی، فلسفه وجودی جمهوری اسلامی است و اگر روزی این هدف والا کم‌رنگ شود به معنای آن است که از مسیر اصلی انقلاب فاصله گرفته‌ایم.
مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اهتمام این نهاد با مؤسسات خیریه برای رفع مشکلات نیازمندان گفت: تشکل‌های مردمی که در رسیدگی به محرومان فعالیت می‌کنند به عنوان امتداد اجتماعی کمیته امداد تلقی می‌شوند و این نهاد اعتبار ویژه‌ای برای هم‌افزایی و همکاری با این مؤسسات اختصاص داده است.
این مسئول، سامان یابی امور خیر در البرز را یک ضرورت دانست و افزود: هم‌اکنون در امور نیکوکاری ظرفیت خوبی در استان البرز وجود دارد و در تلاش هستیم با نظر نماینده ولی‌فقیه در استان، شاهد تشریک مساعی خیران و هدفمند شدن امور خیر باشیم.
وی یادآور شد: در مراسمی که به منظور جمع‌آوری کمک برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه برگزار شد، شاهد حضور گسترده و همکاری صمیمانه نیکوکاران و مسئولان استان به ویژه استاندار البرز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودیم و در این مراسم رقمی در حدود دو میلیارد تومان جمع‌آوری شد.
مدیرکل کمیته امداد البرز ابزار امیدواری کرد در آستانه سال نو مردم استان البرز با شرکت گسترده در جشن ملی نیکوکاری به خانوارهای نیازمند یاری برسانند.
انتهای پیام./

captcha