آغاز ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در استان مرکزی
کد خبر: 3696286
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

آغاز ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در استان مرکزی

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی از آغاز ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در مرحله استانی خبر داد.

محسن مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری شش دوره از مسابقات مناظره دانشجویی و برگزاری اختتامیه ششمین دوره گفت: ثبت‌نام مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی از 12 اسفند 96 آغاز و تا 25 فرودین 97 در سطح دانشگاه‌های استان ادامه دارد.
وی با اشاره به خط مشی این دوره از مسابقات افزود: التزام به اخلاق علمی در نقد و نقل آرا، اشخاص و آثار، پرهیز از ورود در نزاع‌های غیر علمی و مجادلات روزمره و مرسوم، اهتمام به روز آمدی و کارایی مباحث، نقل‌ها و منابع، اهتمام به واقعی بودن دفاع از موضوعات از خط مشی این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی است.
مرادی با اشاره به اهمیت مناظرات دانشجویی و تأکید مقام معظم رهبری در این باره ادامه داد: مشاوره و مناظره در واقع راهبردی برای بیدار کردن عقل جمعی است که مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید دارند در این راستا جهاد دانشگاهی برای تحقق این فرمایش و همچنین با هدف رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌ گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی با طرح‌ریزی مسابقات ملی مناظره به این امر ورود یافته است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی تشکیل تیم چهارنفره مناظره، انتخاب دو عضو مناظره‌ کننده و دو نفر عضو محقق، معرفی یک نفر از اعضای هیأت علمی به عنوان سرپرست گروه و آگاهی و اشراف نسبت به آیین‌نامه‌‌های برگزاری و داوری مسابقات را از جمله شرایط لازم برای شرکت در این مسابقات عنوان کرد.
وی با اشاره به سه مرحله‌ای بودن این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی بیان کرد: این مسابقات در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود. در هر مناظره چهار نفر شرکت می‌کنند که دو تن از آنان برای اثبات قضیه (موافق) و ۲ تن دیگر برای نفی آن (مخالف) می‌کوشند و برای به کرسی نشاندن نظر خود اقامه دلیل می‌کنند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی عنوان کرد: مناظره مرکزی است برای تجزیه و تحلیل، استدلال، برخورد و سوال، استدلال‌های گروه موافق که در جهت تایید گزاره پیشنهادی است و استدلال‌های گروه مخالف نیز در جهت رد گزاره پیشنهادی است.
مرادی در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در هفتمین دوره مناظره دانشجویی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با چگونگی فرآیند برگزاری مسابقات به دبیرخانه مسابقات مناظرات دانشجویی به نشانی: اراک- خیابان شهید بهشتی- میدان شریعتی- دانشگاه اراک- دفتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مراجعه کنند یا با شماره 32789690 تماس بگیرند./انتهای پیام

captcha