افزایش خشونت اسرائیل از آغاز سال جاری میلادی
کد خبر: 3696325
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
سازمان ملل هشدار داد؛

افزایش خشونت اسرائیل از آغاز سال جاری میلادی

گروه بین‎الملل - دفتر هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل(اوچا) نسبت به روند فزاینده خشونت و عربده‌کشی شهرک‌نشینان اسرائیلی از آغاز سال جاری میلادی هشدار داد.

هشدار سازمان ملل در مورد تشدید بحران‌های نوار غزه

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ دفتر هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل(اوچا) در گزارشی نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک بازتاب بحران‎های برق و سوخت غزه بر بخش‎های اساسی و حساس همچون سلامت، آموزش و آب و فاضلاب در نوار تحت محاصره غزه هشدار داد.

در این گزارش آمده؛ سوخت‌رسانی از جمله کارهای مهم و حساس برای ارائه خدمات اصلی به باریکه غزه همچون بهداشت و سلامت، آب، آب و فاضلاب و آموزش در منطقه‌ای که بیش از دو میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، است.

اوچا با اشاره به این که کمبود شدید سوخت و برق در نوار غزه مانع از ارائه خدمات مذکور شده، اعلام کرد: آژانس‌های امدادرسانی به منظور حفظ حداقل خدمات اساسی، اقدام به تامین سوخت اضطراری و ضروری بخش‌های اصلی توسط طرف‌های حامی مالی غزه کرده‌اند تا مانع از وقوع بحران در بخش‌های بهداشت و سلامت، آب و آب و فاضلاب شوند.

در گزارش دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل آمده؛ اسرائیل 20 ساختمان را در کرانه باختری تخریب کرده که در پی آن 18 نفر از جمله 10 کودک آواره و بی سرپناه شده‌اند و منبع کسب رزق و روزی حدود 70 نفر از بین رفته است و از طرفی هم 15 ساختمان را در قدس اشغالی و 5 ساختمان را در منطقه موسوم به «ج» تخریب کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده؛ 16 فلسطینی در حملات و تجاوزات شهرک‌نشینان اسرائیلی زخمی شده و خسارت‌هایی هم به املاک و مستغلات فلسطینیان وارد آمده است.

اوچا تاکید کرد: خشونت و عربده‌کشی شهرک‌نشینان اسرائیلی از آغاز سال جاری روندی فزاینده داشته و به طور میانگین شهرک نشینان هر هفته 6 حمله را علیه فلسطینیان صورت می‌دهند، در حالی که سال گذشته میانگین هر هفته 3 حمله و در سال 2016 نیز هر هفته 2 حمله ثبت شده بود.

انتهای پیام

 

captcha