برگزاری مسابقات قرآن با پشتوانه نیروی قرآنی در رامشیر
کد خبر: 3696446
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
گزارش ایکنا از اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان خوزستان در قطب 2؛

برگزاری مسابقات قرآن با پشتوانه نیروی قرآنی در رامشیر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در اختتامیه مسابقات قرآن، عترت ونماز قطب 2 خوزستان که امروز 12 اسفند در رامشیر برگزار شد، عامل مؤثر در میزبانی این جشنواره قرآن و برگزاری آن برخورداری از نیروی انسانی قوی شهرستان در حوزه قرآن عنوان شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، سعید قنواتی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رامشیر در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز قطب دو استان خوزستان که امروز 12 اسفندماه به میزبانی شهرستان رامشیر برگزار شد، با اشاره به مقدمات برگزاری این جشنواره بزرگ قرآنی گفت: شهرستان رامشیر توانایی برگزاری چنین جشنواره‌های بزرگی را نداشت؛ اما این افتخار را پیدا کردیم که میزبان گل‌های قرآنی دوازده شهر استان خوزستان باشیم و در این راستا تلاش‌های زیادی از سوی افراد مختلف صورت گرفت.

وی اظهار کرد: اگر میزبانی این جشنواره را پذیرفتیم، تجهیزات و امکانات ملاک عمل ما نبود؛ بلکه اعتقاد داشتیم شهرستان رامشیر نیروی انسانی بسیار قوی دارد. از جمله اقدامات این افراد، طراحی صحنه این جشنواره بود؛ هشتاد خادم قرآن که نعمت‌های شهرستان ما هستند در ساخت و طراحی این دکور همراهی کردند. ما به علت داشتن پتانسیل بسیار قوی افتخار داشتیم میزبان شما دانش‌آموزان باشیم.

قنواتی در ادامه با تصریح به اینکه رامشیر مشکلات خاص خود را دارد، افزود: ما 25 مدرسه کانکسی و 23 مدرسه تخریبی داریم اما به کمک دولت تدبیر و امید و تلاش‌های نماینده شهرستان رامشیر در مجلس شاهد ساخت 14 مدرسه و کلنگ‌زنی آن در شهرستان بودیم اما با وجود 50 مدرسه کانکسی و تخریبی این مقدار کفاف نخواهد داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش رامشیر در پایان سخنان خود از مسئولان ادارات مختلف این شهرستان که در برگزاری این رویداد قرآنی مشارکت کردند، قدردانی کرد و از استاد حمیداوی به عنوان مشاور و برنامه‌ریز جشنواره و همچنین از تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان و حوزه معاونت پرورشی و حضور دانش‌آموران قدردانی کرد.

در ادامه، گروه سرود ناشنوایان مهر سخن سرودی درباره امام زمان(عج) اجرا کرد. 

پس از آن سیدمجید حسینی‌نژاد، فرماندار رامشیر خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: به حال شما غبطه می‌خوریم که در این سن و سال با قرآن کریم انس گرفتید. بر اساس روایات اسلامی پیوند با قرآن در سن نوجوانی باعث می‌شود قرآن با خون، گوشت و پوست شما آمیخته شود و در بزنگاه‌های زندگی دست شما را بگیرد و به سرمنزل مقصود برساند.

وی با تأکید بر ارتباط مستمر با قرآن کریم، گفت: قرآن کریم سرشار از مواعظ اخلاقی، دانسته‌های تاریخی و جلوه‌های ادبیات و هنر و داستان است، گاهی غبار غفلت بر قلب‌های ما می‌نشیند، دچار روزمرگی و مشکلات زندگی می‌شویم اما اگر یک مقدار عمیق‌تر به آیه 21 سوره حشر(لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلى‌ جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ) فکر کنیم، بیشتر با قرآن ارتباط برقرار می‌کنیم و زیبایی‌های آن را کشف می‌کنیم.

فرماندار رامشیر در ادامه سخنان خود از دست‌اندرکاران استانی و شهرستانی برپایی این مسابقات قدردانی کرد و گفت: از مدیرکل آموزش و پرورش و حوزه معاونت پرورشی که افتخار دادند میزبانی گل‌های قرآنی سیزده شهرستان را داشته باشیم، تشکر می‌کنم.

حسینی نژاد در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما در این چند روز رقابت نکردید، رفاقت کردید و از آبشخورهمیشگی قرآن بهره‌مند شدید.

در بخش دیگر این برنامه، از خانواده‌های دو شهید مدافع حرم شهرستان رامشیر، خانواده شهید صالح صالحی و شهید محمد ظهیری تجلیل شد.

پایان بخش مراسم اختتامیه، معرفی برگزیدگان جشنواره قرآن، عترت و نماز قطب 2 استان بود که پیش از آن علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان توضیحاتی درباره این بخش ارائه کرد و ضمن تقدیر از کمیته‌های دوازده‌گانه مسابقات گفت: این برنامه حاصل زحمات چندماهه همکاران ما در رامشیر است. خداوند در قرآن می‌فرماید هر کس اراده کار خیر کند خداوند نسبت به آن سپاسگزار و آگاه است.

وی ادامه داد: ما خیری بالاتر از ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز نداریم. همه شما برنده هستید و مسابقات وسیله‌ای برای رسیدن به قرب الهی است.

بلاسم خطاب به دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزانی که بالاترین امتیازها را دریافت کرده‌اند جدای از نفرات اول تا سوم در هر رشته پایه یا رشته دوره به میانگین 5 نفر به مرحله نخبگان راه می یابند. 

به گزارش ایکنای خوزستان، در این برنامه حسین‌زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز آمادگی خود را برای میزبانی مسابقات نخبگان قرآنی در سال آینده اعلام کرد.

یادآور می شود، پانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز قطب دو استان خوزستان از 9 تا 12 اسفند با حضور 1500 نفر از دانش آموزان 13 شهرستان خوزستان در رامشیر برگزار شد. 

انتهای پیام

captcha