ایمان و عمل صالح دو بال بشر برای رسیدن به مقام انسانیت
کد خبر: 3696536
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
باغستانی‌کوزه‌گر:

ایمان و عمل صالح دو بال بشر برای رسیدن به مقام انسانیت

گروه فعالیت های قرآنی ـ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پایه‌های اصلی خانه دین همه ما انسان‌ها ایمان و عمل صالح است و این دو، دو بال پرواز بشر به مقام انسانيت و وصول به سرمنزل مقصود به شمار می‌روند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جلسه قرآن محبان عترت(ع) مشهد زیر نظر محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی قرآن، شامگاه شنبه، 12 اسفندماه با حضور اساتید، قاریان، حافظان و علاقه‌مندان به کلام وحی در کوی امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

جلسه

بنابر این گزارش، در بخشی از این جلسه قرآن، محمد باغستانی‌کوزه‌گر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دنباله مباحث هفته گذشته به موضوع ایمان و عمل صالح اشاره کرد و گفت: پایه‌های اصلی خانه دین همه ما انسان‌ها ایمان و عمل صالح است و این دو، دو بال پرواز بشر به مقام انسانيت و وصول به سرمنزل مقصود به شمار می‌روند.

جلسه

رابطه ایمان و عمل صالح
وی همچنین عنوان کرد: ايمان و عمل صالح ارتباط متقابلی با يكديگر دارند و در بسیاری از آیات قرآن، مقارنت(به هم نزدیک شدن) ايمان و عمل صالح بيانگر ارتباط بين آن‌هاست و این دو مانند دو كفه ترازويی هستند كه سنجش بدون يكی از آن دو ممكن نيست و ايمان بدون عمل صالح، سودی نخواهد داشت، اگر كسی بدون آنكه به برنامه‌های اسلام عمل كند، ادعای ايمان داشته باشد، ايمانش صوری و ادعايی است و هيچ سودی به حال او ندارد.

جلسه

در بخش دیگر این مراسم نورانی، محمدجواد پناهی به نزدیک بودن ماه رجب و به دنباله آن ماه شعبان اشاره کرد و گفت: از اموات خود در این دو ماه پرفیض و فضیلت غافل نشوید زیرا آن‌ها امید احسان دارند و شایسته است به نیابت از رفتگان، کارهای خیر انجام دهیم و یا ثواب کارهای خیر خود را به آنها هدیه کنیم.

جلسه

پناهی در تکمیل صحبت های خود به آئین چراغ برات اشاره کرد و تصریح کرد: این سنت به مذهب ما گره خورده است و سند دینی ندارد و برخی اوقات نیز با مشکلات و معضلاتی مواجه است اما هرکس در هر لحظه از این ماه‌های پر خیر و برکت می تواند به فراخور توان و استطاعت خود که «لا یکلف الله نفسا الا وسعها»، حتی با مقدار کم یاری‌گر هم‌نوعان خود باشد.

جلسه

خانه تکانی دارویی
پناهی همچنین نظافت کلی عید را زمان مناسبی برای سرزدن به قفسه یا جعبه دارویی منزل دانست و عنوان کرد: در خانه تکانی ها داروهایی پیدا می شود که به علت عدم مصرف، بلااستفاده‌اند و به جای احتکار و انبار می توان آنها را به موسسات خیریه که توزیع‌کننده دارو به نیازمندان هستند اهداء و ثواب این کار را به اموات هدایه کرد.

جلسه

گفتنی است، در این مراسم جلسه قرآنی، حامد علیزاده، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، امیر لعل‌اول، نفر اول مسابقات بین‌المللی روسیه و جواد سلیمانی، نفر برتر مسابقات بین‌المللی کشور اندونزی و دیگر قاریان و حافظان به تلاوت کلام الله مجید پرداختند.

جلسه

یادآور می شود، جلسه هفته آینده، 19 اسفندماه به نشانی بلوار نامجو، نامجو 2، مسجد هوانیروز مجتمع مسکونی یاس برگزار خواهد شد.

ابراهیم الهی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدجواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۱۷:۳۶
0
0
درود بر استاد پناهی و این جلسه خوبشون ما که هر هفته توفیق داریم و انشالا همچنان داشته باشیم
captcha