سواد رسانه‌ای در پیشبرد برنامه‌های تربیتی خانواده‌ نقش کلیدی دارد
کد خبر: 3696544
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

سواد رسانه‌ای در پیشبرد برنامه‌های تربیتی خانواده‌ نقش کلیدی دارد

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از ارکان سوادآموزی در پیشبرد برنامه‌های تربیتی خانواده‌ها نقش کلیدی دارد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، روزگذشته 12 اسفند ماه در جلسه کمیته فرهنگی تبلیغات اسلامی در اردبیل تصریح کرد: سواد رسانه‌ای در عصر کنونی به عنوان یکی از ضروریات و یکی از ارکان سوادآموزی که از سوی یونسکو مطرح شده است در پیشبرد برنامه‌های تربیتی خانواده‌ها نقش کلیدی داشته و می‌تواند منجر به ممانعت از نفوذ آسیب‌ها به حریم خانواده‌ها شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت سواد رسانه‌ای باید در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز به کار گرفته شود، افزود: متاسفانه در طول سنوات گذشته استفاده از رسانه‌های خارجی شدت یافته که در چنین شرایطی سواد رسانه اهمیت پیدا کرده و باید به منظور مقابله بهتر با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مطرح در جامعه به مبانی سواد رسانه‌ای آشنایی داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: از سویی دیگر اهمیت سواد رسانه‌ای در تحکیم بنیان خانواده نیز بسیار بالا بوده که به ویژه در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توان ضرورت برخورداری از سواد رسانه‌ای را به خوبی شاهد بود که در این زمینه مادران و همسران خانواده به عنوان یکی از ارکان مهم خانواده باید با مبانی سواد رسانه‌ای آشنایی داشته و به خوبی آن را فرا بگیرند.
ستوده ادامه داد: ضرورت مشارکت تمامی ادارات در کاهش آسیب‌های اجتماعی به حدی است که باید تمامی نهادها در این مهم مشارکت داشته باشند که انتظار می‌رود در کاهش اعتیاد، طلاق، مناطق بحرانی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تمامی دستگاهها مشارکت کنند و از ظرفیت‌های موجود در زمینه کاهش این آسیب‌ها به خوبی استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه در طی سال‌های گذشته گسست خانوادگی بیش از سایر آسیب‌های اجتماعی شیوع پیدا کرده است، افزود: متاسفانه در سطح استان اردبیل نیز به تبع از کشور یکی از آسیبهایی که طی سال‌های گذشته افزایش و رشد قابل توجهی داشته است بحث طلاق یا همان گسست خانوادگی است که در همین رابطه رشد سکونت‌گاه‌های غیررسمی در درجه دوم آسیب‌های اجتماعی در اردبیل قرار دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: سواد رسانه‌ای در عصر کنونی به عنوان یکی از ضروریات و یکی از ارکان سوادآموزی است که نقش آن در مهار آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده بسیار مهم و خطیر می‌باشد که نیاز است تا بانوان به عنوان مادران و همسران خانواده این مهم را فراگیرند.
انتهای پیام

captcha