بررسی مدارک 2 راه‌یافته به مرحله نهایی آزمون‌های تخصصی حفظ/ نتایج اردیبهشت اعلام می‌شود
کد خبر: 3696545
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

بررسی مدارک 2 راه‌یافته به مرحله نهایی آزمون‌های تخصصی حفظ/ نتایج اردیبهشت اعلام می‌شود

کارشناس دبیرخانه آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان با اشاره به کسب حدنصاب نمره توسط 5 نفر برای شرکت در مرحله نهایی این آزمون‌ها گفت: از این بین تنها دو نفر مدارک خود را برای حضور در مرحله چهارم ارسال کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: محمد رمضانی‌فرد کارشناس دبیرخانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با اشاره به اینکه در دوزادهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان بیش از 6 هزار نفر نام‌نویسی کردند، اظهار داشت: آزمون مرحله نخست به صورت کتبی برگزار شد و راه یافتگان در مرحله شفاهی تابستان سال جاری با هم رقابت کردند.

وی افزود: مرحله سوم یازدهمین دوره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 17 دی‌ماه به صورت هماهنگ با حضور 75 حافظ کل قرآن کریم برگزار شد و در نهایت پس از اعلام نتایج 5 نفر حدنصاب نمره را برای راه‌یابی به مرحله نهایی کسب کردند.

رمضانی‌فر به شرایط شرکت در مرحله نهایی آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان اشاره کرد و گفت: افرادی که حدنصاب نمره را در مرحله سوم کسب کنند باید علاوه بر آشنایی با علوم تفسیر، 10 سال سابقه تدریس قرآن نیز داشته باشند، بر همین اساس راه‌یافتگان به مرحله نهایی باید سوابق خود را ارسال کنند تا صلاحیت آن‌ها برای شرکت در مرحله نهایی احراز شود.

کارشناس دبیرخانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با بیان اینکه 2 نفر از افرادی که حدنصاب نمره را در مرحله سوم کسب کردند مدارک خود را فرستاده‌اند، خاطر نشان کرد: دو نفر از حافظان کل راه‌یافته به مرحله چهارم مدارک خود را ارسال کرده‌اند که این مدارک در دست بررسی است و نتایج آن تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

رمضانی‌فرد در ادامه به سن راه‌یافتگان به مرحله نهایی آزمون‌های ارزیابی به اعطای مدرک به حافظان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سن این افراد کمتر از 25 سال است به نظر می‌رسید که سابقه 10 سال تدریس نداشته باشند اما در هر صورت برخی از آن‌ها مدارکی ارسال کردند که باید بررسی شود. همچنین برخی از راه‌یافتگان به مرحله نهایی از سال گذشته یعنی یازدهمین دوره این آزمون‌ها مدارک خود را ارسال کردند که تاکنون مدارک یکی از این افراد تأیید شده است.

‌چندی پیش خبری مبنی بر بسته شدن پرونده دوازدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ در مرحله سوم منتشر شده بود که با توجه به ارائه مدارک برخی از راه‌یافتگان به نظر می‌رسد مرحله چهارم و نهایی دوازدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان سال آینده برپا می‌شود و اسامی راه‌یافتگان به این مرحله اواخر اردیبشهت‌ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha