همدلی جامعه قرآنی در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی ایران/ ثبت 5373 چهره برای حضور در مسابقات
کد خبر: 3696576
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
حجت‌الاسلام علی محمدی تأکید کرد:

همدلی جامعه قرآنی در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی ایران/ ثبت 5373 چهره برای حضور در مسابقات

گروه مسابقات ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی با موضوع مسابقات بین‌المللی قرآن بر وحدت و همدلی فعالان قرآنی در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تأکید کرد.

همدلی جامعه قرآنی در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی ایران/ ثبت 5373 چهره برای حضور در مسابقات

به گزارش ایکنا؛ نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی با موضوع برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز 13 اسفندماه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مدیر رادیو قرآن، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشور به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن نیز کلیپی با موضوع معرفی اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، پخش شد.
حسن ربیعی، دبیر این نشست در سخنان کوتاهی به بیان اهداف این نشست پرداخت و گفت: این نشست در چهار هدف جمع‌بندی شده است. اولین هدف از برگزاری این جلسه انسجام و هم‌افزایی جامعه قرآنی کشور پیرامون فعالیت‌های قرآنی کشور و دومین محور هم‌اندیشی جامعه قرآنی پیرامون ارتقاء کمی و کیفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سومین هدف و محور این جلسه ارتقاء سهم مشارکت فعالان قرآنی کشور در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کشور است، گفت: همیشه این انتظار وجود داشته است که اساتید قرآنی کشورمان به عنوان میزبانان مسابقات قرآن حضور چشمگیر داشته و در این امر پیشگام باشند.
ربیعی تصریح کرد: چهارمین محور این نشست نیز نظارت جامعه قرآنی کشور در روند برگزاری مسابقات و بیان پیشنهادات برای بهبود مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که ان‌شاالله در این نشست به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی در پایان با تأکید بر اینکه در بانک اطلاعات مدعوین مسابقات که تهیه شده است، 5373 نفر به عنوان مدعو ثبت شده‌اند، گفت: دعوت از این افراد به صورت کتبی و شفاهی به عمل خواهد آمد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ارتقاء کیفیت و کمیت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال آینده به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» اشاره کرد و گفت: بیاییم در مدیریت این برنامه قرآنی بین‌المللی که برای نظام جمهوری اسلامی است، فعالیت کنیم تا از آن استفاده ببریم. همه به قرآن که حبل الهی است تمسک بجوییم و با همدلی این برنامه را مدیریت کنیم.
وی افزود: بنده و همه شما مسئول هستیم و خداوند متعال به ما عنایت فرموده است که این نعمت را در اختیار ما قرار داده است، خداوند از طریق این نعمت‌هایی که به ما داده است ما را امتحان می‌کند.
محمدی با تأکید بر اینکه خداوند به جمع حاضر در این نشست سه نعمت همزمان داده است، بیان کرد: خداوند به این جمع نعمت قرآن، نعمت انقلاب اسلامی و نعمتی که شما در مقام قاری یا حافظ و مربی و ... هستید، عنایت فرموده است. در آیات قرآن اشاره شده است که باید نسبت به این نعمت‌هایی که دریافت شده است، باید پاسخگو باشیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خدا را شاکریم که به برکت امام و خون شهیدان و وجود مبارک مقام معظم رهبری این کار شروع شده و به وجود آمده است. همین حضور شما یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. قبل از انقلاب این جلسات وجود نداشت که به عنوان یک برنامه تشکیلاتی برای قرآن خدمت کنیم.
وی با بیان اینکه انتظار قرآن از ما این است، آن را در جامعه زنده نگه داریم و آن را اقامه کنیم، گفت: در آیات قرآن کریم اشاره شده است که ما شان و منزلتی نداریم، مگر اینکه قرآن، تورات و انجیل را اقامه کنیم، معارف قرآن و فرهنگ قرآن را در جامعه زنده و اقامه کنیم. به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های مهم اثرگذار در اقامه معارف قرآن همین فعالیتی است که اساتید قرآن دارند.
محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد راهبردی بودن فعالیت‌های قرآنی، اذعان کرد: این فعالیت را باید با وحدت و همدلی و استفاده از توان هم به خوبی پیش ببریم و به نتیجه برسانیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: نکته دیگر این است که در سایه اخوت و برادری می‌توانیم کار را پیش ببریم. یکی از هشدارهایی که قرآن به ما داده است این است که امت‌ها بعدها دچار تفرقه و اختلاف شده‌اند و قرآن در این زمینه به ما تذکر داده است.
محمدی در ادامه این بخش از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در آیاتی از قرآن کریم، علت اختلافات به وجود آمده بیان شده است، گفت: افرادی که دچار اختلاف شده‌اند، این چیزها را نمی‌دانستند و علت آن نیز حسادت و خودخواهی بوده است.
وی با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی با فرهنگ قرآنی آشنا هست و عامل به قرآن کریم است، اظهار کرد: این برنامه‌هایی که در سطح کشور و بین‌الملل اجرا می‌شود، مربوط به اوقاف نیست و مربوط به نظام اسلامی است. همه دست به دست هم بدهیم و برای این کتاب الهی خدمت کنیم تا خدای متعال این تذکراتی که در این زمینه به ما داده‌اند، خشنود شود.
محمدی افزود: برای رضای خدا همچنان که تاکنون کمک‌کننده مسابقات بوده‌اید، همچنان به این حمایت و کمک ادامه دهید. بر آن هستیم تا از توان شما استفاده کنیم؛ چرا که میزبان و صاحب قرآن خود شما هستید و جامعه قرآنی حقیقتاً میزبان میهمانان قرآنی هستند و انتظار و خواهش ما این است که همه دوستان عزیز حمایت داشته باشند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان اذعان کرد: از همه اینها بالاتر انتظاراتی است که مقام معظم رهبری در این زمینه از شما دارند، این یکی از مسئولیت‌های مهمی است که برعهده شماست. امیدوارم خروجی این جلسه این باشد که برای سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی از وجود همه شما در مدیریت برنامه‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha