اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به صورت پخش تلویزیونی
کد خبر: 3696601
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
محمدزاده بیان کرد:

اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به صورت پخش تلویزیونی

گروه مسابقات ــ رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای رسانه‌ای برای انعکاس مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: شبکه قرآن از فروردین‌ماه سال 97 مسابقات بین‌المللی قرآن اسراء را در بخش دانشجویی برگزار خواهد کرد.

محمد زاده

به گزارش ایکنا؛ نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی با موضوع برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز، 13 اسفندماه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مدیر رادیو قرآن، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان برگزار شد.
در بخشی از این مراسم محمدحسین محمدزاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در اجرای مسابقات قرآن خصوصاً مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: این کیفیت مطلوب در تراز رسانه‌ای قابل قبول برای پخش بوده است و شاهد ارتقا در این زمینه بوده‌ایم.
وی افزود: ما در فضای تبلیغات و اطلاع‌رسانی در ستاد عالی مسابقات، حوزه‌های رسانه‌ای مختلفی مد نظر داشته‌ایم که شامل فضای رسانه‌ای، انعکاسی، فضای تولید مستند، فضای پیامکی، فضای مجازی و ... است. قصد بر این است که در سال 97 بتوانیم از حداکثر ظرفیت رسانه‌ای برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن استفاده کنیم.
رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه در معرفی برگزیدگان این مسابقات در پربیننده‌ترین فضاها، خارج از فضای پخش مسابقات، تدابیری اندیشیده شده است، گفت: همانطور که قبلاً نیز شاهد آن بودیم در مسابقات بین‌المللی در بخش‌های خبری پربیننده سیما، برگزیدگان مسابقات را به عموم جامعه معرفی خواهیم کرد.
محمدزاده تصریح کرد: در سال جاری از ابتدای سال، برنامه‌ای برای معرفی چهره‌های شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن خواهیم داشت. این برنامه، موضوع مناسبی برای مخاطبان مسابقات خواهد بود.
وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به پیدا شدن دید رسانه‌ای در مسئولان برگزارکننده مسابقات، بیان کرد: شکل‌گیری دید رسانه‌ای در برگزارکنندگان مسابقات ما را بر این داشته است تا در ایام عید 97 مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را به صورت تلویزیونی برگزار کنیم. این مسابقات هر شب از ساعت 21 تا 22 و از ابتدای سال 97 به مدت هشت روز با عنوان مسابقات بین‌المللی قرآن «اسراء»(ویژه دانشجویان) است، پخش خواهد شد. از روز نهم فروردین نیز مسابقات قرائت قرآن در این بخش را خواهیم داشت.
محمدزاده با تأکید بر ظرفیت بسیار بالای رسانه‌ای و استفاده بیشتر از این ظرفیت در مسابقات قرآن، گفت: رسانه ملی آمادگی خود را برای کمک به برگزاری مطلوب مسابقات اعلام می کند.

یادآور می‌شود، سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت‌ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد که این مسابقات ویژه آقایان است و همزمان با آن مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان، طلاب علوم دینی، روشندلان جهان اسلام و دانشجویان مسلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha