امضای توافقنامه بازگشایی مرز خسروی/ روادید اربعین سال آینده الکترونیکی است
کد خبر: 3696658
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

امضای توافقنامه بازگشایی مرز خسروی/ روادید اربعین سال آینده الکترونیکی است

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اربعین با اشاره به انجام مقدمات برای امضای توافقنامه بازگشایی مرز خسروی با طرف عراقی، گفت: با انجام برنامه‌ریزی اساسی در سال‌های آتی صدور روادید باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

امضای توافقنامه بازگشایی مرز خسروی / روادید اربعین سال آینده الکترونیکی است

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حسین ذوالفقاری گفت: بازگشایی مرز خسروی سبب کاهش تراکم و تردد در مرز مهران است و مدیریت هر دو مرز به صورت منظم و مناسبی انجام می‌گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با یادآوری 10 برابری حجم کار در مراسم ملی پیاده روی اربعین سال گذشته و نیز تاکید بر حفظ سلامتی زائران امام حسین(ع) که از مهمترین اولویت‌های ستاد اربعین است، افزود: با روحیه انقلابی و کار جهادی توانستیم زیرساخت‌های مرز خسروی را فراهم کنیم که که این کار فوق‌العاده قابل تقدیر است.

این مقام مسئول با اشاره به لحظه‌شماری برای بازگشایی مرز خسروی در سال گذشته و انجام برخی توافقات با طرف عراقی، ادامه داد:‌ سال قبل با وجود آماده‌سازی زیرساخت‌ها و توافقات دو طرفه، مرز بازگشایی نشد تا بتوان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هدف و مطلوب ما برای ارتباط با طرف عراقی در واقع برداشتن روادید بین دو کشور به ویژه برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی است، اما تاکنون آنها با این موضوع واکنش سازشی نشان ندادند.

ذوالفقاری با تاکید بر تصمیم جدی برای بازگشایی مرز خسروی برای خدمت به زائران به ویژه در ایام اربعین از طریق مرزهای استان کرمانشاه، بیان کرد: تنظیم توافق نامه صریح برای بازگشایی مرز خسروی انجام پذیرفته که به زودی با طرف عراقی امضا می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به برکات و اثرگذاری کار فرهنگی در مرزهای کشور به ویژه استان کرمانشاه، اظهار داشت: هدف اصلی ما فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است تا با سهولت و ثبات بیشتر بتوانیم کارها را پیش ببریم.

ذوالفقاری با اشاره به آماده‌سازی همه زیرساخت‌ها تا سال 1400 و سپردن بیشتر امور اجرایی و مشارکتی در راهپیمایی اربعین حسینی به اهالی مرزنشین‌ غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه، گفت: فعالیت در کار فرهنگی زمینه ساز اشتغال‌زایی و تقویت تولیدات داخلی در کشور است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید براینکه باید با جدیت اجازه فعالیت دفاتر غیر مجاز صدور ویزا در ایام اربعین را گرفت تا جعل ویزا انجام نشود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی اساسی در سال‌های آتی صدور روادید باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

انتهای پیام/

captcha