مسابقات بین‌المللی قرآن بدون جریان‌سازی موفق نیست
کد خبر: 3696663
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
حجت‌الاسلام حمید محمدی:

مسابقات بین‌المللی قرآن بدون جریان‌سازی موفق نیست

گروه مسابقات ــ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه در سه بخش رسانه قرآنی، گفتمان قرآنی و دیپلماسی قرآنی باید فعالیت اثرگذار داشته باشیم، افزود: اگر مسابقات به جریان‌سازی محتوایی منجر نشود، خیلی موفق نخواهد بود.

مسابقات بین‌المللی قرآن بدون جریان‌سازی موفق نیست

به گزارش ایکنا؛ نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی با موضوع برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز، 13 اسفندماه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مدیر رادیو قرآن، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان برگزار شد.
در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طی سخنانی با اشاره به اینکه باید مسابقات را به یک نهاد بین‌المللی تبدیل کنیم، گفت: مسابقات باید به حدی اوج بگیرد که به عنوان یک نهاد بین‌المللی حرف اول را بزند.
وی با تأکید بر اینکه باید در سه بخش رسانه قرآنی، گفتمان قرآنی و دیپلماسی قرآنی فعالیت اثرگذار داشته باشیم، افزود: همین که در سالیان اخیر مسابقات تغییراتی پیدا کرده و با قبل متفاوت شده است و همینقدر که مسابقات پخش رسانه‌ای متفاوت دارد و چنین نشست‌هایی برگزار می‌شود، نشان می‌دهد، اراده جدیدی برای ایجاد تغییر جدی در مسابقات وجود دارد.
محمدی در ادامه، داشتن دبیرخانه ثابت، برنامه‌ریزی مداوم در طول سال و کم کردن تعصب سازمانی را از دیگر عوامل موفقیت در مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد و گفت: تعصب سازمان در مسابقات بسیار کم رنگ شده است، ما در گذشته به طور مداوم شاهد آرم سازمان اوقاف در شبکه قرآن سیما به بهانه پخش مسابقات بودیم، اما این موضوع در سال‌های اخیر تغییر جدی کرده است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه همین تعصب ملی را در مسابقات بین‌المللی قرآن باید در نظر داشته باشیم، بیان کرد: کم کردن تعداد داوران ایرانی می‌تواند در همین راستا باشد. همچنین مشارکت مردمی و سیاست‌گذاری برای توسعه تعامل با صنوف جهان اسلام باید از دیگر مواردی باشد که مورد توجه قرار گیرد.
محمدی با تأکید بر اینکه در پوشش مسائل اجتماعی و با سیاسی کردن مسابقات، موافق نیستم، گفت: همینقدر که این متسابقان ایران می‌آیند، مشکل پیدا می‌کنند.
وی عنوان کرد: در این زمینه می‌توان به فعالیت‌های عمقی بدون اینکه اسم سیاست و انقلابی‌گری بیاوریم به صورت عملی با این قضیه برخورد کنیم. در این راستا می‌توانیم جزوه‌های خوب تولید کنیم و از قبل جریان‌سازی صورت بگیرد و قطعاتی که برای قرائت انتخاب می‌شود در همین گزاره‌ها و مضامین باشد.
وی در پایان بر اهمیت جریان‌سازی محتوایی مسابقات تأکید و اذعان کرد: اگر مسابقات به جریان‌سازی محتوایی منجر نشود، خیلی موفق نخواهد بود.

یادآور می‌شود، سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت‌ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد که این مسابقات ویژه آقایان است و همزمان با آن مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان، طلاب علوم دینی، روشندلان جهان اسلام و دانشجویان مسلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha