اعلام آمادگی ایران برای توسعه ارتباطات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق
کد خبر: 3696741
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

اعلام آمادگی ایران برای توسعه ارتباطات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق

گروه فرهنگی- معاون وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: ما این آمادگی را داریم که با اقلیم کردستان عراق بیشتر ارتباطات فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب را داشته باشیم چراکه این امر به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدهادی حسینی، معاون وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی امروز، 13 اسفندماه در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب کردستان که با حضور مقامات ارشد کشوری، استانی و اقلیم کردستان عراق در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب کردستان برگزار شد، اظهار کرد: به مسلمانان اهل کتاب می گویند و بزرگترین معجزه پیامبر اکرم(ص) هم کتاب قرآن بوده است .
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم چراغ هدایت بشر است، افزود: هرکس از به این کتاب آسمانی روی بیاورد در جهان و آخرت رستگار می‌شود.
معاون وزیر ارشاد کتاب را عامل ماندگاری است، عنوان کرد: کسانی که در تعلیم و تربیت فرزندانشان از کتاب بهره می‌گیرند قطعا انتخاب درستی دارند .
وی ادامه داد: کسانی که انتخاب درستی از کتاب دارند و با آن مانوس هستند در طول تاریخ هم موفق‌تر بوده‌اند.
حسینی در ادامه سخنان خود به وجود اشتراکات فرهنگی میان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق اشاره و اعلام کرد: اشتراکات و مناسبات فرهنگی بسیاری میان این دو منطقه وجود دارد که باید از این ظرفیت در استان نهایت استفاده را کرد.
وی با اشاره به اینکه کشور ما برای ارتباطات فرهنگی بیشتر با اقلیم کردستان عراق اعلام آمادگی می‌کند، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب موجب توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد شد.
معاون وزیر ارشاد در پایان به سال‌های جنگ تحمیلی و مجاهدت های مردم استان کردستان برای دفاع از کیان نظام و حفظ تمامیت ارزی کشور اشاره کرد و یادآور شد: ما این مجاهدت‌ها را فراموش نکرده‌ایم و قدردان کردستانی‌ها هستیم.
انتهای پیام

captcha