مسئولان نیامدند/مردم سنگ تمام گذاشتند
کد خبر: 3696746
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
به بهانه رونمایی از کتاب«یادت باشد»؛

مسئولان نیامدند/مردم سنگ تمام گذاشتند

گروه فرهنگی- مراسم رونمایی از کتاب «یادت باشد» که روایت زندگی عاشقانه شهید حمید سیاهکالی مرادی است، یک پک ویژه مزین به پیکسل شهید و سربندی با عبارت «کلّنا عبّاسُکِ یا زینب» داشت: یک«انار» با این نوشته «از این به بعد هر اناری که دیدید یادتان باشد که به‌اندازه دانه‌دانه آن مدیون خون شهدا هستیم!»

به گزارش ایکنا از قزوین، با وجود آنکه در فراخوان ساعت شروع ساعت 4 بعد از ظهر بود اما از ساعت 2 و نیم که گذشتیم اندک‌اندک جمعیت از پله‌های سازمان تبلیغات بالا آمده و تا ساعت 3 نیمی از ظرفیت سالن پر شد.
مهمانانی از اقشار مختلف مردم برای حضور در مراسم رونمایی از کتاب «یادت باشد» یک پک ویژه دریافت می‌کردند، پکی که به پیکسل شهید «حمید سیاهکالی مرادی» از شهدای مدافع حرم استان و سربندی با عبارت «کلّنا عبّاسُکِ یا زینب» مزین شده بود و وقتی آن را باز می‌کردی با یک پذیرایی جالب روبرو می‌شدی: انار با یک نوشته «از این به بعد هر اناری که دیدید یادتان باشد که به‌اندازه دانه‌دانه آن مدیون خون شهدا هستیم!»
خانواده شهید سیاهکالی در کنار همسر شهید «مصطفی صدرزاده» فرمانده دلاور فاطمیون و تعدادی از خانواده‌های معزز شهدای استان مهمانان ویژه مراسم رونمایی بودند.
فضای صمیمانه مراسم متفاوت از تمامی مراسم‌های پیشین، آکنده عطر حضور شهدا و فضایی مملو از معنویت بود، لحظه‌به‌لحظه مراسم برای یکایک حاضران در مراسم به‌یادماندنی شد و در اذهان حاضر ثبت شد.
در حالی که سالن در طبقه اول و دوم مملو از حضور اقشار مختلف مردم بود اما به غیر از معدود نفراتی از مسئولان شاهد غیبت معنادار مسئولان ارشد استان بودیم.
بی‌شک این رویداد فرهنگی متعالی در سطح استان که هم‌زمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد را می‌توان یکی از برترین مراسم‌های سال 96 برشمرد که تفاوت آن کاملاً ملموس و محسوس بود.
بعد از پخش کلیپ، سخنرانی همسر شهید و محمدرسول ملاحسنی نویسنده کتاب و اجرای سرود توسط گروه انتظار زمان رونمایی از کتاب فرا رسید و در فضایی ساده اما قشنگ کتاب توسط پدر و همسر شهید رونمایی شد.

کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ای از جنس شهدا
کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ای از جنس شهدا است که به بیان خاطرات شهید دانشجوی مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی» با روایتی کاملاً عاشقانه، متفاوت در قالب داستانی از زندگی مشترک این شهید بزرگوار به روایت همسر شهید می‌پردازد.
«حميد سياهکالی مرادی‌» از پاسداران تیپ۸۲ سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) در سال ۱۳۶۸ در قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره کارشناسی در رشته حسابداری درس خواند.
شهید حمید سیاهکالی مرادی را می‌توان شهید پاییزی مدافعان حرم معرفی کرد چرا که در پاییز سال ۱۳۸۹ عازم سفر کربلا شد؛ در پاییز سال ۹۱ عقد؛ در پاییز سال ۹۲ ازدواج کرد و سرانجام در چهارم آذرماه سال ۱۳۹۴ در سن ۲۶ سالگی در حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید. مزار این شهید در گلزار شهدای قزوین قرار دارد.
این کتاب بعد از دو سال پیگیری و ممارست جدی پروژه اولین کتاب شهید مدافع حرم استان قزوین به روایت همسر به سرانجام رسید که در ابعاد ۱۳ در ۱۸ و در ۳۷۸ صفحه به همت نویسنده جوان و خلاق «محمدرسول ملاحسنی»، مصاحبه و بازنویسی متن نیز توسط رقیه ملاحسنی، طراحی توسط آرزو آقابابایی و ویراستاری توسط لیلا حاتمی و با فعالیت جمعی از فعالان و خادمان شهدا به نگارش درآمده و توسط انتشارات «فحوای دانش» به چاپ رسیده است.
در این کتاب که بیانگر سبک زندگی شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی شهدای مدافع حرم است، برخی تصاویر دیده نشده از شهید در بخش پایانی تقدیم خوانندگان شده است.
همچنین مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «یادت باشد» با جوایزی چون پنج کمک‌هزینه کربلای معلی، پنج کمک‌هزینه سفر مشهد مقدس و پنج ربع‌سکه بهار آزادی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت خرید کتاب می‌توانند شماره یک را به سرشناسه ۶۶۰۰۰۲۸۶۸۲ ارسال کنند.

سنگ تمام مردم با صف های خرید از کتاب یادت باشد

صف خرید از کتاب «یادت باشد» نشان از سنگ تمام مردم برای حفظ ارزش‌ها و یاد شهدا داشت، استقبالی که دست‌اندرکاران برنامه را شگفت‌زده کرد.
به گفته نویسنده کتاب، علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به غرفه «یادت باشد» در نمایشگاه کتاب قزوین مراجعه کنند. همچنین مراسم جشن امضاء با حضور همسر شهید حمید سیاهکالی مرادی روز سه شنبه 15 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در این غرفه برگزار خواهد شد. 
حسن ختام این گزارش تکه کلامی از کتاب باشد که بارها در بخش‌های مختلف تکرار شده است، گاهی ساده بودن قشنگ است!
انتهای پیام

captcha