امر تلاوت همزاد با قرآن است
کد خبر: 3696751
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

امر تلاوت همزاد با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی- جانشین دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش گفت: امر تلاوت قرآن نیز همزاد با خود قرآن است چراکه علما اعتقاد دارند که قرآن پیش از اینکه یک متن مکتوب باشد صوت مسموع است یعنی جنبه صوتی و شنیداری قرآن بر نگارش قرآن مقدم است.

علی عبداللهی، جانشین دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه قاری باید مسلط به مسائل تخصصی قرآن باشد، گفت: قاری قرآن باید به آیات و دستورات قرآن عمل کند و در تلاوت خشوع داشته باشد و این امر از نکات مهم در امر تلاوت است.
وی با اشاره به اینکه امر تلاوت همزاد با خود قرآن است، افزود: علما اعتقاد دارند که قرآن پیش از اینکه یک متن مکتوب باشد صوت مسموع است یعنی جنبه صوتی و شنیداری قرآن بر نگارش قرآن مقدم است.
جانشین دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش چند مورد ضروری و تخصصی در هنر تلاوت را یادآور و تصریح کرد: قاری قرآن باید ابتدا صوت و لحنی زیبا داشته باشد تا بتواند دل‌های شنونده را متجلی و مجذوب تلاوت نماید.
عبداللهی درادامه به برخی از اشکالات مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآن قاریان کشورمان را محدود کرده و از نظر تلاوت‌های مجلسی به‌نوعی ضعیف بارآورده است.
وی با تأکید به نکته در قبل اشاره شده، اظهار کرد: چه بسا قاریانی که هنوز نتوانسته‌اند مستمعین خود را اشباع کنند اما در مقابل قاریانی که مجلسی‌خوانی زیبایی دارند اما در مسابقات موفق نبوده‌اند.
جانشین دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: معتقدیم که مسابقات قرآن خوب است اما باید خوب مدیریت شود که به مجلسی‌خوانی آسیب نرساند.
عبداللهی درپایان با بیان اینکه متولیان مسابقات قرآن باید قاری یا حافظ حرفه‌ای باشند تا بتوانند مسابقات و تلاوت را درک کنند تا آئین‌نامه‌های درستی ارائه شود، افزود: متأسفانه منبع معرفی قاری به عرصه تلاوت و صداوسیما تنها مسابقات است و این راه اشتباهی است که در آینده به اثبات خواهد رسید.
انتهای پیام/

captcha