انتخاب مجدد آیت‌الله جنتی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری
کد خبر: 3697012
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

انتخاب مجدد آیت‌الله جنتی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری

گروه سیاسی ــ با کسب 66 رأی، آیت‌الله جنتی مجددا به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری برای دو سال آینده انتخاب شد.

به گزارش ایکنا؛ چهارمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» از صبح امروز، سه‌شنبه 22 اسفندماه، به ریاست آیت‌الله احمد جنتی، در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

انتخاب هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های تخصصی از جمله دستورکارهای روز نخست این اجلاسیه بود که آیت‌الله جنتی با 66 رأی، برای دومین بار به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری برای دو سال آینده انتخاب شد.

همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی با 72 رای و آیت‌الله موحدی کرمانی با 70 رای به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم  و حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی را با 50 رای و آیت‌الله کعبی با 42 رای به عنوان منشی‌های هیئت رئیسه انتخاب شدند.

یادآور می‌‌شود از لحاظ قانونی دوره اعضای حال حاضر هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تا خردادماه سال جاری ادامه دارد اما به دلیل اینکه مجلس خبرگان رهبری تا شهریور ماه سال آینده اجلاس رسمی ندارد، انتخابات برای تعیین اعضای هیئت ‌رئیسه و کمیسیون‌ها در این اجلاس انجام شد و اعضای منتخب از آغاز تیرماه سال آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 چهارمین اجلاس دو روزه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم، عصر روز چهارشنبه با قرائت بیانیه پایانی به اتمام می‌رسد و اعضا خبرگان روز پنج شنبه ضمن حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیانگذار کبیر انقلاب، با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار می‌کنند.

captcha