ملاک ایثارگری میزان عمل به قرآن است
کد خبر: 3697059
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

ملاک ایثارگری میزان عمل به قرآن است

گروه اجتماعی-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جوانی در ایثار و زندگی جهادی الگو است که گفتارش به فرهنگ قرآن و سیره اهل بیت(ع) نزدیک باشد، مردم به شنیده‌ها ایمان ندارند بلکه رفتارها را مقایسه می‌کنند.

مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه راهبرد دفاع مقدس از جهاد سازندگی گرفته شد گفت: مردم تحت لوای شعار همدلی به میدان نبرد شتافتند و با روحیه همکاری، تعاون و جهاد که بین رزمندگان موج می‌زد هشت سال رشادت و مقاومت را مدیریت کردند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ نیز ایثارگران دست از جهاد نکشیدند و از مناطق شهری به مناطق روستایی و کم برخوردار برای کمک به روستائیان شتافتند. در این دوران، همدلی بین مردم و مسئولان کاملاً مشهود بود و بازتاب خوبی داشت.
مشایخی اظهار کرد: رهبری بر واژه جهاد و اتحاد بین مردم و مسئولان تأکید ویژه دارند ایشان فرمودند که کشور ما کانون جهاد است و البته جهاد عرصه‌های مختلفی دارد.
وی با تأکید بر جهاد اقتصادی گفت: امروز هزاران شبکه در فضای مجازی ایجاد شده که با فتنه و شبهه افکنی روحیه جهادی و سبک زندگی دینی را  کمرنگ و سبک زندگی غربی را ترویج می‌دهند باید این فضا را شناخت و عالمانه و هنرمندانه به آن وارد شد به گفته رهبری جهاد سیاسیون نیز در این است که مراقب نفوذ در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برای استخراج منابع و مصادیق جهادی باید هنرمندانه به قرآن رجوع کرد، قرآن سه جریان زر، زور و تزویر را باعث نابودی جوامع بشری می‌داند نماد زر را قارون، نماد تزویر را سامری و نماد زور را فرعون معرفی می‌کند. امروز ما گرفتار فرعونی چون آمریکا و اسرائیل، سامری همچون انگلیس و قارونی چون عربستان هستیم.

مشایخی افزود: بهترین راه مقابله با این سه جریان، کاربردی کردن آیات قرآن در زندگی و توجه به فرمایشات رهبری است. اشرافی گری با زندگی مجاهدانه در تضاد است، در حوزه فرهنگ ایثار و مقاومت می‌توان شهید حججی‌ها را به نسل امروز معرفی کرد شهدا تمام زندگی خود را غرق در معنویت کردند و به کمک محرومین شتافتند، شهدای مدافع حرم مسیر شهدای دفاع مقدس را رفتند و زندگی خود را وقف مردم کردند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: جوانی در ایثار و زندگی جهادی الگو است که  گفتارش به فرهنگ قرآن و سیره اهل بیت(ع) نزدیک باشد، مردم به شنیده‌ها ایمان ندارند بلکه رفتارها را مقایسه می‌کنند. برای حفظ ارزش‌ها باید پیش رفت اگر درجا بزنیم طعمه دشمن خواهیم شد./انتهای پیام

captcha