خدمات مناسبی برای استقبال از گردشگران نوروزی پیش‌بینی‌شده است
کد خبر: 3697132
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
استاندار قزوین در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان:

خدمات مناسبی برای استقبال از گردشگران نوروزی پیش‌بینی‌شده است

گروه اجتماعی- استاندار قزوین بابیان اینکه نوروز مهم‌ترین آئین ملی و حلقه وصل همه اقوام ایرانی است، گفت: خدمات مناسبی برای استقبال از گردشگران نوروزی در استان پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: اقتصاد گردشگری به‌زودی از اقتصاد نفت و تجارت اسلحه در جهان پیشی می‌گیرد و به اقتصاد اول دنیا تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: ایران جزو ۱۰ کشور مهم گردشگری دنیاست و برای حفظ و ارتقای این جایگاه باید برنامه‌ریزی کند و قزوین می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.
استاندار قزوین افزود: باید امکانات، فضا و تجهیزات مناسب برای اقامه نماز در مجتمع‌های بین‌راهی، پارک‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی در ایام نوروز فراهم شود.
وی بیان کرد: خدمات مناسبی برای استقبال از گردشگران نوروزی در استان پیش‌بینی‌شده و علاوه بر آن باید جاذبه‌های بیشتری برای گردشگران برنامه‌ریزی و تولید کنیم.
زاهدی ادامه داد: سفرهای نوروزی امکان آشنایی فرهنگ‌ها نسبت به یکدیگر و درنتیجه افزایش همگرایی اقوام را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نوروز مهم‌ترین آئین ملی و حلقه وصل همه اقوام ایرانی است که در ۱۱ کشور پراکنده‌اند، تصریح کرد: ارزش‌ها و سنت‌هایی که در آئین ملی نوروز وجود دارد هیچ منافاتی باارزش‌ها و باورهای دینی ندارند و این ظرفیت فرهنگی باید در جهت همگرایی بکار گرفته شود.
استاندار قزوین در پایان بیان کرد: جغرافیای فرهنگی ایران در این ۱۱ کشور شامل کلکسیونی از خوبی‌ها و زیبایی‌ها مثل صله‌رحم، شادی، نو شدن و خانه‌تکانی است.
علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی، قزوین جزو ۵ استان برتر کشور در حوزه گردشگری است و به مقصد مسافرین و گردشگران نوروزی تبدیل‌شده است.
جانشین ستاد خدمات سفر استان قزوین عنوان کرد: در نوروز ۹۶ در شاخص بازدید از جاذبه‌های گردشگری ۲۶ درصد و در شاخص اسکان مسافرین در مراکز اقامتی استان ۲۳ درصد رشد داشتیم.

انتهای پیام

captcha