مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / سه خبر مشترک اغلب رسانه‌ها
کد خبر: 3697181
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / سه خبر مشترک اغلب رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌های کشور امروز علاوه بر خبرهایی که اختصاصی خود آنها بوده است، سه خبر را به صورت مشترک پوشش داده‌اند.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / سه خبر مشترک اغلب رسانه‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز تقریباً سه خبر مشترک داشتند که شامل نشست خبری مدیر رادیو قرآن، خبر معرفی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس و خبر انتشار بیش از یک میلیون جلد قرآن در سال 97 بوده است.
در این بین اما نشست خبری مدیر رادیو قرآن انعکاس وسیع‌تری داشته است. احمد ابوالقاسمی در این نشست خبری بر این موضوع که دوره فعلی طلایی‌ترین دوره تلاوت قرآن در ایران است تأکید داشته است. این موضوع مورد توجه اغلب رسانه‌ها قرار گرفته به طوری اغلب رسانه‌ها از این عنوان برای گزارش خود استفاده کرده‌اند.
از دیگر نکات جالب خبرهای امروز انتشار نیافتن هیچ خبری در دو خبرگزاری کشور بوده است. ایبنا و میزان در صفحات دین و دین و اندیشه خود تا ساعت 14 که زمان انتشار این گزارش است هیچ خبری را بر روی خروجی خود قرار نداده‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها داشته‌ایم.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه فعالیت‌های قرآنی از حضور سه نماینده از ایران در رشته قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن کریم و بخش داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس خبر داده است. در این خبر اعلام شده است که «محمدجواد مرادی» در رشته حفظ کل و «محمدحسن موحدی» در رشته قرائت و همچنین «محمدحسین سعیدیان» برای داوری در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به کشور تونس اعزام می‌شوند. مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس نهم تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.
فارس در خبر دیگری به نقل از مدیر رادیو قرآن که آن را در نشست خبری تشریح برنامه‌های این رسانه برای ایام نوروز بیان کرده است، دوران فعلی تلاوت قرآن کریم در کشور را طلائی‌ترین دوره تلاوت در کشور معرفی کرده است. احمد ابوالقاسمی در این نشست خبری گفته است؛ «با توجه به ظرفیت عظیم قاریان ایرانی قصد داریم گنجینه‌ای نفیس از تلاوت‌های آنها را برای آیندگان ثبت و ضبط کنیم».
این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود جزئیات بخش شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم را اعلام کرده است. در این خبر از برگزاری آزمون شفاهی طی روزهای 20 تا 24 اسفندماه خبر داده شده است.
مدیر عامل شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در گفت‌وگویی که خبرگزاری فارس به انعکاس آن پرداخته است از چاپ و انتشار بیش از یک میلیون نسخه قرآن کریم در سال 97 خبر داده است. قدرت‌الله جنگروی در تشریح برنامه‌ها و اقدامات شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 97 با اشاره به اینکه بیشترین تلاش این مجموعه بر چاپ و انتشار کتاب آسمانی قرآن معطوف است، گفته است؛ «این شرکت توانسته است با وجود رکود در بازار کتاب، تولیدات حوزه قرآنی و کتب مذهبی را در حد قابل قبولی افزایش دهد به‌ گونه‌ای که در 6 ماهه دوم سال 96 بیش از 2 میلیون و 400 هزار نسخه کتاب در این مجموعه چاپ و روانه بازار شده است».
این خبرگزاری در خبری دیگر جلسه درس تفسیر قرآن کریم آیت‌الله ری‌شهری را پوشش داده است. آیت‌الله ری‌شهری در این جلسه که با عنوان «بدی کردن در برابر نیکی دیگران بالاترین مصدایق کفر نعمت است» بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفته است، با بیان اینکه دستور دین است که اگر کسی به شما نیکی کرد شما پاسخ آن را با نیکی بالاتری بدهید، گفته است؛ «بدی کردن در برابر نیکی دیگران بالاترین مصادیق «کفر نعمت» به شمار می‌رود».
بارگذاری تلاوتی از رحیم خاکی در مسجد اهل تسنن هامبورگ، تلاوت ترتیل شهریار پرهیزکار، جدیدترین اثر گروه تواشیح «الغدیر» با عنوان «مادر» و بیان نکات تفسیری آیه 30 سوره مبارکه «شوری» از تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی از دیگر خبرهای منتشر شده فارس در روز 14 اسفندماه است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم امروز نشست خبری مدیر رادیو قرآن را با عنوان «برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن تشریح شد» مخابره کرده است.
این خبرگزاری در خبر دیگری از اعلام شعار محوری مسجد مقدس جمکران برای نیمه شعبان امسال خبر داده است. حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا ضمن بیان برخی برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان، «قدمی برای ظهور» را به عنوان شعار محوری فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان معرفی کرده است.
تسنیم همچنین گفت‌وگوی مدیر عامل شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه که در آن از چاپ و انتشار بیش از یک میلیون نسخه قرآن کریم در سال ۹۷ خبر داده شده است را منتشر کرده است.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌مطلق، محقق و استاد حوزه درباره اجرای طرح «اعاده اموال نامشروع» مسئولان توسط مجلس شورای اسلامی از دیگر خبرهای این خبرگزاری است که با عنوان «نخستین حاکم اسلامی که اموال نامشروع را ستاند» بر روی خروجی قرار گرفته است.
تسنیم در همین راستا در یادداشتی به بررسی منشور روحانیت و نظرات امام خمینی(ره) در مورد روحانیت و سرمایه‌داری پرداخته است. همچنین به همین بهانه به مطالعه و بازخوانی شیوه برخورد امیر مؤمنان(ع) با کارگزاران متخلفی که نسبت به بیت‌المال مسلمین تعدی کرده بودند پرداخته است.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، عضو کمیته نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام از خبرهای دیگر تسنیم است که در آن به موضوع اجلاسیه عتبه علویه پرداخته است. این جلسه هفته گذشته در عتبه علویه برگزار شده است.
این خبرگزاری در مطلب دیگری که با عنوان «اصلی‌ترین ضرر شبکه‌های اجتماعی چیست؟» بر روی خروجی قرار گرفته، به انعکاس نظرات حجت‌الاسلام مسعود عالی در این زمینه پرداخته است.
بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) توسط حجت‌الاسلام قرائتی در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» از دیگر خبرهای خبرگزاری تسنیم در صفحه قرآن و عترت در روز 14 اسفندماه است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران امروز در گزارشی طولانی و مفصل به حاشیه‌های به وجود آمده در مورد قبرستان امامزاده عبدالله(ع) و بازدیدهایی که مسئولان از پروژه بهسازی این قبرستان داشته‌اند، پرداخته است.
نشست خبری احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن یکی دیگر از خبرهای ایسنا است که در دیگر خبرگزاری‌ها نیز بازتاب داشته است. ایسنا صحبت‌‌های مدیر رادیو قرآن را با عنوان «تلاش برای افزایش شنوندگان رادیو قرآن با کیفی‌سازی» منتشر کرده است.
این خبرگزاری همچنین به انعکاس گفت‌وگوی مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخته و در آن از اجرای طرح دست‌های مهربانی همزمان با روز احسان و نیکوکاری و در آستانه سال نو در سراسر کشور خبر داده است.
انعکاس نشست خبری دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد کشور خبر دیگر منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران است. این خبر با عنوان «در کانون نگاه ما رنگین‌کمانی است / برای رفع آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت مساجد بهره ببریم» منتشر شده است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی خود از اعزام قاری و حافظ ایرانی به مسابقات بین‌المللی قرآن تونس خبر داده است. این خبر را رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرده و در آن به این موضوع که «محمدحسین سعیدیان» نیز به عنوان داور این مسابقات اعزام خواهد شد نیز اشاره شده است.
علاوه بر خبرگزاری‌های تسنیم و فارس، خبرگزاری مهر نیز امروز گفت‌وگوی مدیرعامل شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه که در آن به انتشار بیش از یک میلیون نسخه قرآن کریم در سال 97 خبر داده است، را منتشر کرده است.
مهر همچنین از آیین رونمایی از مصحف اهدایی آستان مقدس امامین جوادین(ع) در سالن سوره حوزه هنری گزارشی مخابره کرده است. این آیین روز گذشته برگزار شد.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی از دیدار رئیس فراکسوین قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد خبر داده است. خبری که در آن به نقل از عبدالهادی فقهی‌زاده بر حمایت از برنامه‌های قرآنی در مناطق محروم و مرزی اشاره شده است.
ایرنا همچنین از نشست خبری مدیر رادیو قرآن که صبح امروز 14 اسفندماه برگزار شد، گزارشی مخابره کرده است. این گزارش با عنوان «طلایی‌ترین دوره تلاوت قران را در کشور تجربه می‌کنیم» بازتاب یافته است.
خبرنگار این خبرگزاری در گفت‌وگویی با مدیر کل حج و زایرت استان مازندران به دلایل پلمپ شدن دفتر 80 سرکاروان غیرمجاز اعزام زائر به عتبات عالیات پرداخته است.
معرفی «آمنه خانی» بانوی شاعر مریوانی که قریحه و نوبغ شعری خود را به خدت کلام الهی در آورد، از دیگر گزارش‌های امروز خبرگزاری جمهوری اسلامی است. در این خبر اعلام شده است که آمنه خانی بانوی کُردستانی به عنوان اولین زن در کشور توانست با استفاده از نبوغ و استعداد شعری خود، آیات قرآن کریم را به صورت نظم کُردی در آورد.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز از آیین رونمایی از کتاب «حرمت حریم حرم» که با حضور مسئولان نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور برگزار شده خبر داده است.
این خبرگزاری همچنین از برگزاری نشست خبری اعلام برنامه‌های فرهنگی مذهبی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، خبر داده است. در این خبر عنوان شده است که این آستان از صحن آیت‌الله کاشانی و امام‌خمینی(ره) رونمایی خواهد شد.
آغاز طرح دست‌های مهربانی در سراسر کشور همزمان با ایام نوروز توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس، معرفی شهید «مختار اسماعیلی» و بیان حدیثی از امام محمدباقر(ع) درباره حج از دیگر خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان است.
خبرگزاری کتاب ایران و خبرگزاری میزان در صفحات دین خود هیچ خبری را تا ساعت 14 مخابره نکرده‌اند.

انتهای پیام

captcha