سرود انقلابی«ایران، ایران» سبب محبوبیت من شد
کد خبر: 3697203
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
رویگری:

سرود انقلابی«ایران، ایران» سبب محبوبیت من شد

گروه هنرــ رضا رویگری، خواننده سرود انقلابی معروف «ایران ایران»، به بهانه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب حوزه هنری گفت: بسیاری از مردم من را به خاطر نقش‌هایم نه که به خاطر سرود انقلابی «ایران ایران» می‌شناسند.

سرود انقلابی«ایران، ایران» سبب محبوبیت من شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، رضا رویگری؛ بازیگر سینما و تلویزیون با یادآوری خاطره خواندن سرود «ایران ایران» در دهه 50 بیان کرد: آن زمان اصلاً فکر نمی‌کردم که این سرود از استودیو خارج شود زیرا همچنان حکومت پهلوی دوم، روی کار بود.

وی ادامه داد: پیشنهاد خواندن این سرود را آقای خشنود آهنگ‌ساز کار با من مطرح کردند. صدای من را شنیده بودند و می‌خواستند صدایی این ترانه را بخواند که قبلاً شنیده نشده باشد و در عین حال با حال و هوای ملودی سازگار باشد. گویا به یکی دو نفر هم پیش از این پیشنهاد داده بودند.

رویگری افزود:  آن زمان سال‌ها از آغاز فعالیتم در تئاتر می‌گذشت و در تلویزیون هم بازی داشتم. مدتی بود که از پخش «محله بهداشت» گذشته بود و تصویرم تا حدودی برای مردم آشنا بود اما گاهی فکر می‌کنم مردم بیشتر از هر نقشی من را با این سرود می‌شناسند.

وی درباره علت موفقیت این سرود که از شعر و مضمونی انقلابی بهره برده است، عنوان کرد: به نظرم موفقیت این سرود و ترانه‌اش مدیون مردم است زیرا اساساً برای مردم هم خوانده شده و آن‌ها این خلوص را دریافت می‌کنند. 

بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: شاید علت دیگر موفقیت این ترانه فضای آن روزگار و دوران هم باشد. انگار مردم حال و هوا و جوش و خروش خاصی داشتند و تشنه شنیدن این سرود بودند. همه رخدادها برایشان تازگی داشت و موقعیت خاصی بود. ملودی و ترانه هم خاص بود و همه‌چیز دست به دست هم داد تا سرود «ایران ایران ایران، رگبار مسلسل‌ها...» شنیده شود.

وی عنوان کرد: چند وقت پیش ناصر چشم‌آذر با من تماس گرفت و از او پرسیدم چرا این سرود ماندگار شده و نظر او هم این بود که ملودی خاص و صدای تو موجب شنیده شدنش بوده و هست.

رویگری در پاسخ به اینکه چرا فعالیت خود را در ژانر موسیقی انقلابی در سال‌های بعد ادامه نداد، گفت: شاید این ژانر موسیقی انقلاب بود که با من حرکت نکرد، بعد از آن کار خاصی پیشنهاد داده  نشد و فضا کمی تغییر کرد. باید از حسین سرافراز، شاعر آن سرود هم یاد کنم، شعر و سرودی که به نظرم تاریخ مصرف ندارد.

یادآور می‌شود، هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب حوزه هنری به دبیری حامد رهنما و دبیری هنری محمدرضا ترکی فروردین 97 به کار خود خاتمه می‌دهد.

انتهای پیام

 

captcha