از انتصاب مدیران زن پشیمان نیستم
کد خبر: 3697220
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
استاندار قزوین:

از انتصاب مدیران زن پشیمان نیستم

گروه اجتماعی- استاندار قزوین گفت: مدیران زن با انگیزه تلاش کردند و با دقت نظر و نکته‌سنجی تاکنون موفق عمل کرده‌اند و از انتصاب آن‌ها پشیمان نیستم.

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در شورای اداری استان که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال است که بین دموکراسی نماینده‌ای و مردم‌سالاری تفاوت قائل می‌شوند.
وی افزود: در دموکراسی نماینده‌ای مردم نمایندگان را انتخاب می‌کنند و فعالیت‌ها توسط نماینده‌ها صورت می‌گیرد و مردم دخالتی بر امور ندارند.
استاندار قزوین تأکید کرد: این در حالی است که باید سازوکاری ایجاد شود مردم هم مشارکت داشته باشند، البته این امکان وجود ندارد تا مردم در همه امور و مجلس‌ها حضور پیدا کنند که این امر نیازمند سازمان‌دهی است.
وی افزود: سازمان‌دهی نیاز به ۳ بخش دارد که شامل تقویت احزاب با نگاه‌های متفاوت سیاسی، تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف است که کمک می‌کنند تصمیم‌گیری به‌درستی صورت بگیرد.
زاهدی خاطرنشان کرد: بخش سوم رسانه‌ها هستند که تأثیر آن‌ها غیرقابل‌انکار است، جمع این ۳ بخش برآیند افکار عمومی جامعه است که به تصمیم گیران، قانون‌گذاران و مجریان کمک می‌کند.
وی با اشاره به بهره‌گیری دولت از توانمندی زنان در بخش‌های مختلف، بیان کرد: امروز خانم‌ها درزمینه تحصیلات دانشگاهی از مردان پیشی گرفتند، این توانمندی درگذشته وجود نداشت.
استاندار بیان کرد: زنان به‌عنوان نیمی از جامعه باید در امور مختلف به‌ویژه نقش‌های مدیریتی فعال شوند، انتصاب مدیران زن در استان مورد مخالفت مدیران مرد قرار نگرفت.
وی افزود: هر جا که خانمی مسئولیت را پذیرفته است با دقت و تلاش کارکرده است و خانم مدیری را سراغ ندارم که شکست‌خورده باشد؛ بنابراین باید از این بخش جامعه به نحو احسن در حوزه‌های مختلف بهره ببریم.
زاهدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانوان در بخش‌های مختلفی از قبیل عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، کارمندان، نمایندگان مجلس، شورای شهر حضور فعال دارند.

انتهای پیام

captcha