انتقال حقایق اسلام به زبان هنر، تأثیرگذارترین راه است/ اثبات حقانیت ولایت؛ از طریق هنر نمایش
کد خبر: 3697223
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
امامی:

انتقال حقایق اسلام به زبان هنر، تأثیرگذارترین راه است/ اثبات حقانیت ولایت؛ از طریق هنر نمایش

گروه فرهنگی ـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در مؤسسه الهادی خاتم‌الانبیا با بیان اینكه برای بیان و انتقال حقایق اسلام راه‌های متفاوتی وجود دارد، تأثیرگذارترین راه را بیان حقایق به زبان هنر دانست.

حجت‌الاسلام عبدالصاحب امامی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در مؤسسه الهادی خاتم‌الانبیا در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اجرای نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» در شیراز، گفت: این برنامه، نمایش بسیار برنامه مفید و مؤثری بود كه هنرمندان شیراز توانستند به خوبی آن را اجرا كنند.

كار هنر انتقال واقعیت‌های موجود به بهترین شكل به مخاطبان است
وی افزود: كار هنر این است كه تمام واقعیت‌های موجود را به بهترین شكل به مخاطبان خود انتقال دهد و بحمد الهی هنرمندان شیرازی هم توانستند حقایق مكتب اسلام را به خوبی منتقل كنند.
امامی ادامه داد: در این نمایش تمام مفاهیمی كه مكتب شیعه را تشكیل داده است، به‌صورت نمایش به مخاطبان القا می‌شود و زیبایی این برنامه نیز به همین است.

برای بیان حقایق اسلام راه‌های متفاوتی وجود دارد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در مؤسسه الهادی خاتم‌الانبیا با بیان اینكه برای بیان حقایق اسلام راه‌های متفاوتی وجود دارد، گفت: زمانی انسان به‌صورت مكتوب این وقایع را مطالعه می‌كند، زمان دیگری به سخنرانی این مفاهیم گوش می‌دهد و زمانی هم به شكل نمایش این مفاهیم را مجسم می‌بیند و آن حقایق را به زبان هنر به راحتی درك می‌كند و حتی فرد احساس می‌كند كه شخصاً در آن واقعه حضور دارد لذا این مسئله مسلماً اثرات معنوی ویژه‌ای هم بر روی فرد دارد و تأثیرگذارترین راه است.

تأكید بر لزوم ولایتمداری؛ مهم‌ترین نقطه قوت نمایش «خاتون آب و آیینه»
وی تأكید كرد: این بسیار حائز اهمیت است كه مردم ما حقایق اسلام را به خوبی ببینند كه چگونه در صدر اسلام عده‌ای كه نه واقعیت اسلام را درك كردند و نه آن را قبول دارند، در مقابل یك اصل حقیقی كه هیچ قابل اجتهاد نیست، اجتهاد در مقابل نص می‌كنند زیرا نص صریح قرآن و همچنین بیانات پیامبر مكرم اسلام(ص) به بحث ولایت و لزوم ولایت‌مداری اشاره دارد.
امامی اظهار كرد: با دیدن چنین صحنه‌هایی مخاطب به این فكر می‌كند چرا گروهی كه خود در زمان پیامبر حضور داشته‌اند در مدت زمان بسیار كوتاهی بعد از رحلت ایشان، به راحتی از راه اسلام منحرف می‌شوند و حوادث تلخی كه بر خاندان اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) گذشت را بر جا می‌‌گذارند و بدین طریق مخاطب به دنبال چرایی بروز چنین حركت‌هایی می‌رود و از اینجا اهمیت ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری نمایان می‌شود و این مهم‌ترین نقطه قوتی است كه نمایش «خاتون آب و آیینه» توانست به خوبی آن را انجام دهد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در مؤسسه الهادی خاتم‌الانبیادر بخش پایانی سخنان خود از تمام دست‌اندركاران این برنامه قدردانی كرد و گفت: انصافاً تلاش‌هایی كه دست‌اندركاران این برنامه انجام داده‌اند ما را به یاد جهادگرانی می‌اندازد كه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور دارند و مسلماً آنان نیز در این عرصه گام برمی‌دارند.
انتهای پیام

captcha