کمیته امداد، مبتکر طرح های خوداشتغالی در کشور
کد خبر: 3697253
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵

کمیته امداد، مبتکر طرح های خوداشتغالی در کشور

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان مبتکر طرح های خرد و خوداشتغالی در کشور مطرح است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد، بیان کرد : کمیته امداد استان با ایجاد 4 هزار و 300 طرح خود اشتغالی با اعتبار 77 میلیارد تومان به عنوان دومین نهاد ایجاد اشتغال در استان شناخته شده است.
وی اظهار کرد : طی سال جاری 3 هزار و 100 نفر از طریق ایجاد طرح های اشتغال زایی از چتر حمایتی کمیته امداد استان خارج شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.
وی گفت : 47 هزار سالمند و 8 هزار و 800 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که طی سال جاری حدود 170 میلیارد تومان در بحث سلامت این افراد اعتبار صرف شده است.
سهندی بیان کرد : سیاست های حمایتی کمیته امداد، توانمندسازی و خروج مددجویان از چتر حمایتی کمیته امداد است و در این راستا از کل اعتبار سال جاری به میزان 91 میلیارد تومان حدود 50 درصد در بحث توانمند سازی صرف شده است.
وی با بیان اینکه ماهانه به 67 هزار خانواده تحت پوشش استان حقوق داده می شود، گفت : طی 11 ماهه سال جاری از کل کمک های مردمی به کمیته امداد اعم از صدقه، اکرام ایتام و زکات 100 درصد صرف فقرا شده و حدود 78 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک های مردمی نیز جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار کرد : طی سال جاری از طریق صندوق امداد ولایت 13 میلیارد تومان وام کارگشایی با سقف 5 میلیون تومان به مددجویان استان اعطا شده است.
سهندی با بیان اینکه موسسات خیریه خصوصی به صورت قارچ گونه در حال رشد هستند، بیان کرد : 118 موسسه خیریه به صورت خصوصی در استان فعالیت دارند که متاسفانه نظارت دقیقی بر روی فعالیت این موسسات وجود ندارد و امید است که بتوانیم در سال آتی این مراکز را ساماندهی کنیم.
انتهای پیام

captcha