مراسم گرامیداشت ۱۱۲ نفر از درگذشتگان سال ۹۶ دانشگاه تهران برگزار شد
کد خبر: 3697261
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

مراسم گرامیداشت ۱۱۲ نفر از درگذشتگان سال ۹۶ دانشگاه تهران برگزار شد

گروه دانشگاه ــ یاد و خاطره 112 نفر از درگذشتگان سال 96 دانشگاه تهران طی مراسمی در باشگاه دانشجویان گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت ۱۱۲ نفر از درگذشتگان سال ۹۶ دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در آغاز این مراسم با عنوان «قافله عمر» که عصر امروز دوشنبه، 14 اسفندماه در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: باید به خانواده‌های این عزیزان بگوییم دانشگاه همچنان قدر شماست. این مراسم به طور متوالی سه سال است برگزار می‌شود. دعا می‌کنیم سال ۹۷ سرشار از خبرهای خوب برای همه ملت باشد، سالی باشد که دانشگاه تهران بیش از پیش بدرخشد و این درخشش دانشگاه تهران یادآور کسانی است که این دانشگاه با همت آنها به ثمر نشسته.

وی افزود: در میان درگذشتگان امسال دانشگاه تهران، ۶۱ عضو هیئت علمی و ۲۰ دانشجو وجود دارند.

در ادامه نیلی احمدآبادی با یاد و خاطره درگذشتگان سال ۹۶ دانشگاه تهران و طلب مغفرت و علو درجات برای آنها اظهار کرد: همواره برایم صحبت کردن در چنین مراسمی کار سختی بوده است، یافتن کلماتی که احساس دردمندی من را به بازماندگان منتقل کند سخت است. امیدوارم خدا به شما صبر دهد و یاد و خاطره آن عزیزان برای شما آرامش‌بخش باشد.

وی افزود: مرگ را همه ما تجربه خواهیم کرد همانطور که درگذشتگان تجربه کردند، مهم چگونه زیستن و چگونه مردن است و آنچه از ما باقی می‌ماند اهمیت دارد. وجه مشترک همه درگذشتگان این جمع این است که در دانشگاه تهران بوده‌اند.

نیلی گفت: قوت هر مملکت و ملتی به دانایی، فرهنگ بالا و درک آنهاست، بخشی از این فرهنگ و درک بالا به واسطه آموزش به وجود می‌آید و دانشگاه تهران در ارتقای فرهنگ ملی و آموزش جوانان نقش موثری داشته است، اثر و نقش اساتید و دانش آموختگان دانشگاه تهران در همه جای کشور دیده می‌شود این نقش و اثر مستلزم تلاش کارکنان و اساتید و همه دانشجویان است؛ کارکنانی که موجب چرخیدن چرخ دانشگاه شدند، اساتیدی که تعلیم دادند و دانشجویانی که آموزش دیدند، همه کمک کردند و همه ما به درگذشتگان این دانشگاه که در این مسیر نقش داشتند افتخار می‌کنیم چراکه نقشه تک‌تک آنها اثرگذار بوده و نقش هیچ کدام در دانشگاه قابل انکار نیست.

وی در پایان گفت: کارهای بزرگ از گام‌های کوچک شروع می‌شود و همه افراد مهم هستند، امیدوارم ما هم در دانشگاه تهران یاد و خاطره این عزیزان را حفظ کنیم و همواره قدردان این همکاران و عزیزان باشیم. برای بازماندگان آرزوی صبر و سلامتی و برای درگذشتگان آرزوی مغفرت و علو درجات دارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران هم در این مراسم طی سخنانی بر لزوم توجه به اطرافیان و همکاران تاکید داشت و گفت: نسبت به خانواده دانشگاهی خود و اطرافیان بی‌تفاوت نباشیم، همان‌طور که در شادی‌های هم شریک هستیم، در غم‌ها هم کنار یکدیگر باشیم.

وی افزود: دانشگاه تهران اگر دانشگاه الگوست باید همه نیروها اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان خود را یک خانواده ببیند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم عکس‌های برگزیده مسابقه عکس سفر به خانه خدا؛ عکس‌های حج سال ۹۶ به نمایش درآمد.
انتهای پیام

captcha