تفسیر نور را با زبانی ساده و کم حجم همراه خود داشته باشید + دانلود
کد خبر: 3697305
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

تفسیر نور را با زبانی ساده و کم حجم همراه خود داشته باشید + دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ اپلیکیشن تفسیر نور برگرفته از کتابی است که به زبان ساده و روان و قابل استفاده برای عموم نگاشته شده و شامل همه آیات قرآن کریم بوده و مهم‌ترین ویژگی آن پیام‌های کوتاه و کاربردی است که راه گشای زندگی و قابل ترجمه به زبان‌های زنده دنیا است.

به گزارش ایکنا؛ «تفسیر نور» نام کتابی است با همین نام که چند نسخه دارد و به زبان ساده و روان و قابل استفاده برای عموم نگاشته شده و شامل همه آیات قرآن کریم بوده و مهم‌ترین ویژگی آن پیام‌های کوتاه و کاربردی است که راه گشای زندگی و قابل ترجمه به زبان‌های زنده دنیا است.

اپلیکیشنی که ما امروز به آن خواهیم پرداخت، تفسیر مصطفی خرمدل است که این برنامه بسیار زیبا توسعه داده شده و در طراحی آن از رنگ‌های سبز و سفید استفاده شده است. صفحه اصلی برنامه، تمام سوره‌های قرآن را به ترتیب، همراه با محل نزول و تعداد آیات آورده است. پس از کلیک بر روی هر سوره، متن کامل آن با فونت زیبای عربی و البته ترجمه‌ فارسی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
 

در زیر هر آیه، امکانات زیادی وجود دارد که از جمله آن می‎توان به امکان گوش دادن به صوت قاری و همینطور ترجمه فارسی آیه امکان به اشتراک‌گذاری آیه امکان افزودن آیه به لیست علاقمندی‌ها و امکان خواندن تفسیر آیه با کلیک بر روی علامت تعجب اشاره کرد.

اگر دوست دارید به جزء، حزب یا صفحه‌ای دیگر بروید، کافیست بر روی منوی بالای صفحه کلیک کرده و بخش دلخواه خود را انتخاب کنید. یکی از نقاط قوت برنامه این است که کاربران در کنار فایل صوتی عربی، به فایل صوتی ترجمه‌ فارسی نیز دسترسی داشته و به راحتی می‌توانند آن را نیز گوش دهند. هر دو صوت با صدایی زیبا پخش می‌شوند و روح کاربر مشتاق را می‌نوازند.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/com.Sedd.TafsirNour6.jpg

با دو بار کلیک کردن بر روی صفحه، متن سوره به صورت تمام صفحه در خواهد آمد و به محض ورود به هر قسمت، راهنمای برنامه فعال شده و میانبر‌ها و طرز استفاده از برنامه را آموزش می‌دهد. اما متاسفانه پس از رد کردن راهنمای خودکار، دیگر برای دومین بار نمی‌توانید به چیز‌هایی که راهنما گفته، دسترسی داشته باشید. برنامه باید به غیر از این راهنمای خودکار، راهنمایی را نیز درون خود قرار می‌داد تا کاربر در دفعات بعدی به آن مراجعه کند.

نقاط قوت این برنامه را می‎توان در دسترسی به فایل صوتی متن عربی و ترجمه فارسی، دسترسی به تفسیر مصطفی خرمدل به صورت آیه به آیه، دسته بندی خوب و امکان انتقال به جزء، حزب و صفحه‌ای دلخواه از منوی بالای برنامه، امکان آگاهی از محل نزول سوره‌ها در صفحه‌ی اصلی، امکان تنظیم برنامه از منوی کشویی سمت راست، طراحی و رابط کاربری خوب و امکان جستجو در برنامه خلاصه کرد.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/com.Sedd.TafsirNour7.jpg

نقاط ضعف این اپلیکیشن هم این است که امکان دسترسی به راهنما بعد از رد کردن راهنمای خودکار وجود ندارد و با قابلیت‎های خوب برنامه بعد از نصب برای دسترسی کامل به تمامی بخش‌ها نیازمند پرداخت هزینه است.

در کل این برنامه را می‌توان یک برنامه خوب برای دسترسی به تفسیر سوره‌ها به صورت آیه به آیه دانست. اگر شما نیز به تفسیر مصطفی خرمدل علاقه دارید، این اپلیکیشن را از اینجا می‎توانید بر روی تلفن همراهتان نصب کرده و به سادگی نسخه‌ای از آن را در جیب داشته باشید.
انتهای پیام/
captcha