آغاز نام نویسی حوزه های علمیه آذربایجان غربی
کد خبر: 3697351
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

آغاز نام نویسی حوزه های علمیه آذربایجان غربی

گروه فعالیت های قرآنی - مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی از آغاز نام نویسی حوزه های علمیه در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان حوزه های علمیه برادران کشور آغاز شده است، گفت : داوطلبان برای ورود به حوزه علمیه استان می توانند از 12 اسفند تا 15 فروردین 97 در آزمون ورودی ثبت نام کنند.
وی گفت : داوطلبان در دو سطح سیکل و دیپلم می توانند برای تحصیل در مدارس حوزه های علمیه ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از هزار نفر در آزمون ورودی ثبت نام کنند، بیان کرد : سال گذشته 800 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان شرکت کردند که از این میزان 250 نفر پذیرش شده بودند.
حجت الاسلام محمدی اظهار کرد : امسال ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه استان 200 نفر است که افراد پس از قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه، به مدت 1 ماه در مرداد 97 دوران اعتبار تثبیت را خواهند گذراند و در صورت قبولی در این دوران از مهر 97 به حوزه علمیه استان راه خواهند یافت.
مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی گفت : در حال حاضر یک هزار و 150 طلبه در حوزه های علمیه استان در سطح یک، دو و سه حوزه مشغول فراگیری علوم دینی و طلبگی هستند.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای اطلاع رسانی پذیرش حوزه علمیه استان بیان کرد : تبلیغات محیطی در سطح شهر اعم از نصب بنر و پوستر، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه از جمله اقداماتی بوده که در راستای اطلاع رسانی در استان انجام شده است.
انتهای پیام

captcha