جهاد دانشگاهی، پیشتاز در ترویج حقوق شهروندی
کد خبر: 3697415
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

جهاد دانشگاهی، پیشتاز در ترویج حقوق شهروندی

گروه اجتماعی - مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد ارومیه گفت : جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد انقلابی و خوشنام، همواره پیشتاز و پیشگام ترویج حقوق شهروندی در کشور بوده است

دکتر ارحام هاشم پور در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه حقوق شهروندی و اجرای صحیح آن در جامعه گفت : یکی از عوامل ناامیدی در کشور شکاف حاکمیت-ملت است که ازطریق تفاهم و اجماع میان حاکمیت، نخبگان و مردم و تقویت جامعه مدنی می توان به ترمیم این شکاف امید بست در این حوزه نهاد انقلابی و خوشنام جهاد دانشگاهی همواره پیشتاز و پیشگام ترویج این امر مهم بوده است.
مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد ارومیه گفت: برگزاری سومین دوره همایش ملی حقوق شهروندی توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ضرورت ارتقاء ، توسعه مفهوم حقوق شهروندی است.
وی بیان کرد : ارتقای فرهنگ روحیه کار جمعی علمی از سوی جهاد دانشگاهی با مشارکت دادن همه دانشگاههای استان وکشور یکی از برکات ارزشمند علمی، عملی و فرهنگی و جهادی این نهاد انقلابی در برگزاری سومین دوره همایش ملی حقوق شهروندی است.
این دکتری حقوق بین الملل گفت: حقوق شهروندی لازمه توسعه و پیشرفت جوامع بوده و همواره بر ضرورت اموزش و ترویج ان تاکیدات فروانی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: با آموزش و ترویج حقوق شهروندی می توان به احیای امید در جامعه کمک نمود که این امر یکی از اهداف مهم حقوق شهروندی است و جهاد دانشگاهی در چند سال اخیر با تجمیع توان علمی دانشگاههای استان و کشور به خوبی توانسته در نهادینه سازی علمی حقوق شهروندی گام بردارد.
این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه مباحث حقوق شهروندی بسيار مهم و گسترده است، بیان کرد: مهم ترين نكته ای كه در اين حوزه بايد به آن توجه شود برگزاری همایش ها و دورهای تخصصی بوده که میتواند تاثیر به سزای در ترویج ان گذارد چراکه یافته ها و راهکارهای اینگونه همایش ها فرصت مغتنمی را در اختیار دولت و کشور قرار می دهد تا در این بزنگاه تاریخی سیاستها و تصمیمات درستی اتخاذ شود.
دکتر هاشم پور با تاکید براینکه بايد مردم را به حقوق خود آگاه سازيم چراکه رضايت اجتماعی شهروندان با رعايت مباحث حقوق شهروندی گره خورده، گفت: با ترویج حقوق شهروندی هم مسئولان و هم خود مردم به حقوق و وظايف خود آگاهی و اشرافيت كامل پیدا خواهند کرد.
با اشاره به واژه «بلد امين» در قرآن كريم در خصوص حقوق شهروندی خاطر نشان کرد:عملی كردن حقوق مردم بر حاكم و حقوق حاكم بر مردم از زبان پیامبر و حضرت علی (ع) بارها تاکید شده است.
مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی از منظر معظم له بیان کرد: مقام معظم رهبری نيز بارها در سخنرانی های خود بر رعايت حقوق شهروندی تأكيد داشته اند كه نمود عينی آن را می توان 20 پرسش مطرح شده ايشان در رابطه با سبک زندگی ايرانيان ملاحظه کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: تداوم و دوره خوردن همایش ملی برای سومین بار در استان نشان از شخصیت علمی فرهنگی رویدادهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی است که با بستر سازی برای حضور اساتید و بزرگان علم حقوق در شهر ارومیه، شخصیت دانشگاهی استان در این حوزه بسیار مهم و حساس را که بعنوان یکی از شعارهای اساسی و اصلی دولت است در سطح ملی به منصه ظهور می رساند.
انتهای پیام

captcha