بیش از 600 گواهینامه آموزش قرآن در سمنان صادر شد
کد خبر: 3697460
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

بیش از 600 گواهینامه آموزش قرآن در سمنان صادر شد

گروه فعالیت های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان از صدور ۶۵۰ گواهینامه آموزش قرآن در حوزه تفسیر و حفظ قرآن کریم طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دلالی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به صدور ۶۵۰ گواهینامه آموزشی در رشته‌های تفسیر و حفظ قرآن کریم طی سال جاری، اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ گواهینامه دیگر تا پایان سال در رشته‌های مختلف قرآنی صادر خواهد شد تا مجموع گواهینامه‌های صادرشده در سال۹۶ به بیش از دو هزار و ۱۰۰ مورد برسد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون دوره‌های آموزش ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر در قالب طرح بینات ۲۰ و طرح ۱۴۵۱ با موضوع حفظ و فراگیری مفاهیم کاربردی سوره ملک و واقعه در هفت شهرستان استان سمنان برگزار و گواهینامه آموزشی پایان دوره این طرح‌ها صادرشده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: از بین ۶۵۰ گواهینامه صادرشده، ۱۱۴ مورد مربوطه به طرح بینات ۲۰ و ۵۳۶ مورد مربوط به طرح سراسری ۱۴۵۱ است که در بین قرآن آموزان سراسر استان توزیع‌شده است.

دلالی بابیان اینکه در حال حاضر ۸۶ کلاس آموزش عمومی قرآن کریم در مناطق شهری و روستایی استان سمنان در حال برگزاری است، گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت دارند که در روزهای پایانی سال با یک کار جهادی برای تمامی آن‌ها گواهینامه صادر خواهد شد.

به گفته وی؛ آموزش قرائت قرآن کریم سطح دو، ‌آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم سطح دو، حفظ یک جزء قرآن کریم و حفظ موضوعی آن در زمره دوره‌های آموزشی هستند که در اسفندماه توسط مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه‌های قرآن شهری و روستایی برگزار می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان یاداور شد: در این استان ۱۱۸ مؤسسه و تشکل قرآنی دارای مجوز مشغول به فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی و ترویجی قرآن کریم هستند.  انتهای پیام

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

captcha