کارفرمایان امروز به جلسه شورای عالی کار نمی‌روند
کد خبر: 3697533
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

کارفرمایان امروز به جلسه شورای عالی کار نمی‌روند

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایی بیان کرد:طبق مصوبه امروز کانون عالی کارفرمایی در جلسه امروز شورای عالی کار نمایندگان کارفرمایان در اعتراض به بی توجهی دولت در سه جانبه گرایی حضور نمی یابند.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: علی اصغر آهنی‌ها ، عضو هیأت مدیره کانون عالی کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره تصویب بند ز تبصره 7 بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تأمین واریز «حق بیمه درمان کارگران» در حساب خزانه به ضرر جامعه کارگری و کارفرمایی است. اهمیت این موضوع از جلسات حقوق و دستمزد مهمتر است به همین دلیل جلسه شورای عالی کار در 29بهمن را ترک کردیم.

وی ادامه داد: در دولت نهم شورای عالی تأمین اجتماعی بهم خورد و این اولین ضربه به پیکره صندوق وارد شد. در این مرحله به اموال تأمین اجتماعی ضربه وارد می شود. تصویب این ماده در جهت حمایت از طرح ناقص تحول سلامت است که چیزی جز افزایش درآمدهای پزشکان را به دنبال نداشته است.

آهنی ها بیان کرد: در حالی این مصوبه تصویب شد که کارگران و کارفرمایان نسبت به این موضوع اعتراض کردند اما متأسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته است. تأمین اجتماعی اموال قشر کارگر و خدمتگزار است و ما با این موضوع که خلاف قانون اساسی و شرع است مخالف هستیم. به همین دلیل طبق مصوبه امروز کانون عالی کارفرمایی در جلسه امروز شورای عالی کار نمایندگان کارفرمایان در اعتراض به بی توجهی دولت در سه جانبه گرایی حضور نمی یابند.

به گزارش تسنیم، در حالی 29 بهمن ماه شورای عالی کار با دستور کار «بررسی دستمزد 97» برگزار شد که تمام اعضای کارگری و کارفرمایی این شورا در اعتراض به مصوبه مجلس در خصوص واریز سهم درمان تأمین اجتماعی به حساب خزانه جلسه را ترک کردند و بعد از آن جلسه نیز اعلام کردند که تا زمانی که بند (ز) تبصره (7) بودجه سال97 اصلاح نشود حاضر به شرکت در جلسه شورای عالی کار نیستند.

captcha