دین‌شناسی و تبلیغ دین وظیفه اصلی طلاب است
کد خبر: 3697560
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین خبر داد:

دین‌شناسی و تبلیغ دین وظیفه اصلی طلاب است

گروه معارف- مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین با اشاره به شرایط و ضوابط پذیرش در حوزه‌های علمیه بیان کرد: علاقه‌مندان باید با حضور در سایت حوزه علمیه و یا حضور مستقیم در حوزه اقدام به ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در آستانه پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ هستیم لذا تلاش برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است.
وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد استقبال مناسب از حوزه‌های علمیه هستیم که نشان‌گر توجه و علاقه افراد برای تحصیل در حوزه‌های علمیه است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین تصریح کرد: دین اسلام همواره در امور مختلف راهکار دارد ازاین‌رو کسانی که در تلاش برای درک این علوم هستند بهتر می‌توانند از امور مختلف درک و بینش داشته باشند.
وی ادامه داد: کسانی که در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند می‌توانند با فرهنگ غرب و شبهات واردشده مقابله کرده و به آن پاسخ متقن دهند.
حجت‌الاسلام عباسی با اشاره اینکه طلاب حوزه‌های علمیه جلودار دفاع از دین هستند، گفت: نهادینه کردن فرهنگ دینی در فضای حوزه علمیه بهتر انجام می‌شود چراکه آن‌ها شاگردان امام زمان (عج) هستند و در جامعه تأثیرگذار خواهند بود.
این مسئول دین‌شناسی و تبلیغ دین را وظیفه اصلی مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه برشمرد و افزود: باید برای تبلیغ معارف دین تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: تمامی وجوه موردنیاز حوزه‌های علمیه از طریق وجوهات مردمی تأمین می‌شود و وابستگی به دولت ندارد و تنها در بخش سخت‌افزاری گاهی کمک‌هایی دریافت می‌کند.

آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه استان

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین با اشاره به شرایط و ضوابط پذیرش در حوزه‌های علمیه بیان کرد: علاقه‌مندان باید با حضور در سایت حوزه علمیه و یا حضور مستقیم در حوزه اقدام به ثبت‌نام کنند.
وی بابیان اینکه ثبت‌نام از دوازدهم اسفند تا پانزدهم فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: کسانی که در آزمون ابتدایی که در هفتم اردیبهشت ۹۷ برگزار می‌شود، حدنصاب لازم را به دست آورند باید در مصاحبه حضوری نیز شرکت کرده و در صورت قبولی در دوره یک‌ماهه اختبار و تثبیت که در تابستان برگزار خواهد شد حاضر شوند.
حجت‌الاسلام عباسی اذعان کرد: در استان قزوین ۸ حوزه علمیه برادران در حال فعالیت است که ۶ حوزه در قزوین، یک مورد در تاکستان و یک مورد در آوج قرار دارد که پذیرش به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۸۰۰ طلبه در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند که در نظام جدید آموزشی شامل دروس مختلف که در واحد بازنگری حوزه علمیه قم به تصویب رسیده مشغول به تحصیل هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بخش معاونت تهذیب تلاش دارد رویکرد مناسب با نیاز جامعه را موردتوجه قرار داده و خلأ موجود در تربیت علمای اخلاق را جبران کند.

انتهای پیام

captcha