بدهکاری وزارت بهداشت به پزشکان و رشد تقاضاهای القایی
کد خبر: 3697643
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
میرگلو بیات تشریح کرد:

بدهکاری وزارت بهداشت به پزشکان و رشد تقاضاهای القایی

گروه سلامت ــ مدیر مرکز سلامت مجلس شورای اسلامی بدهی وزارت بهداشت به پزشکان را یکی از دلایل اصلی پدیده غیر اخلاقی تقاضاهای القایی در جامعه پزشکی دانست.

بدهکاری وزارت بهداشت به پزشکان و رشد تقاضاهای القایی 
شهلا میرگلو بیات، مدیرکل مرکز سلامت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به رواج پدیده غیر اخلاقی تقاضا‌های اخلاقی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اظهار کرد: در هر رشته و شغلی آدم‌های خوب و بد وجود دارند در پزشکی هم اینگونه است؛ درصد بسیار زیادی فداکار هستند و برخی نیز بی اخلاق بوده تقاضا‌های القایی از بیماران دارند.
وی با بیان اینکه نباید این کار‌ها را به نام تمامی پزشکان نوشت، گفت: برای کاهش این پدیده غیر اخلاقی باید به دنبال علت‌ها و ریشه‌های آن بوده تا بتوانیم آن را از ریشه خشک کنیم.
رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت عنوان کرد: وقتی ما به این قضیه فکر می‌کنیم می‌بینیم که همه پزشکان ما کارانه نمی‌گیرند به ویژه پزشکان جوانی که تازه فارغ التحصیل شده و حقوق‌های بسیار ناچیزی دارند، این‌ها کار می‌کنند، اما نتیجه زحمات خود را مدت‌ها است که دریافت نکرده‌اند طبیعتا برخی از این افراد به سمت تجویز‌ها و تقاضا‌های القایی گرایش پیدا می‌کنند.
میرگلوبیات تأکید کرد: به نظر من وزارت بهداشت باید به فوریت باید به این مسئله توجه کند تا جلوی مسائل حاشیه‌ای را بگیرد.
این متخصص زنان و زایمان یادآور شد: برخی دیگر نیز فارغ از این مسائل کارانه دست به فعالیت‌های نامتعارف می‌زنند، که دلیل آن نیز ضعف نظارتی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است در حالیکه باید نظارت بسیار شدید و دقیق باشد.
وی با تأکید بر اینکه پرداخت به موقع حق و حقوق پزشکان می‌تواند در پیشگیری از این مسئله غیر اخلاقی پیشگیری کند گفت: تا زمانی که وزارت بهداشت به پزشکی بدهکار باشد نمی‌تواند بر او نظارت کند این مسأله یکی از ریشه‌ها و دلایل این پدیده تقاضا‌های القایی است، چنانچه این بدهی‌ها تسویه شود هم وزارت بهداشت می‌تواند به شدت نظارت کند و هم اینکه این پدیده کاهش پیدا می‌کند.
انتهای پیام
captcha