روحیه شهادت طلبی و ایثار در جامعه احیا شود
کد خبر: 3697644
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

روحیه شهادت طلبی و ایثار در جامعه احیا شود

گروه سیاسی: رئیس ستاد کنگره گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان با اشاره به اینکه این روحیه و منش، جبهه‌های هشت ساله دفاع مقدس را به بدنه کشور آورد، بیان کرد: این روحیه شهادت طلبی و این مکتب امام که شهادت طلبی مغز متفکر و عنصر متحرک آن است باید زنده بماند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ابراهیم حسینی، رئیس ستاد کنگره گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان امروز، 15 اسفندماه در نشست هماهنگی برگزاری جلاسیه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یادو نام شهدا یکی از وظایف و ضروت های کنونی جامعه است چراکه توسل به این مکتب ما را از گردنه‌های پرپیچ و خم عبور داد و مار به یک کشور مقتدر و قدرتمند در سطح جهان تبدیل کرد.
وی افزود: اقتدار ما در عرصه های بین‌المللی و اینکه نظام در منطقه حرف اول را می‌زند به برکت رویش‌های فرهنگی مانند رویش شهید حججی که جهان را به لرزه درآورد، است.
رئیس ستاد کنگره گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان با اشاره به اینکه این روحیه و منش، جبهه‌های هشت ساله دفاع مقدس را به بدنه کشور آورد، بیان کرد: این روحیه شهادت طلبی و این مکتب امام که شهادت طلبی مغز متفکر و عنصر متحرک آن است باید زنده بماند.
وی اعلام کرد: کسانی در این عرصه صادقانه کار می‌کنند که براین باورند وقتی کسی به شهادت می رسد، خداوند متعال در قرآن برای آن‌ها جایگاه باعظمتی قائل است.
حسینی عنوان کرد: برنامه های کنگره 5400 شهید استان کردستان به خوبی پیش می رود و در حوزه کارهای هنری هنرهای نمایشی،تجسمی و تئاتر کارهای خوبی برنامه ریزی شده که اثرگذاری مطلوبی در جامعه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه جو فرهنگی و فضاسازی‌های استان به سمت و سوی شهدا آمده است که به برکت خون این شهدا این شرایط فراهم شده است، بیان کرد: امیدورایم بتوانیم کنگره 5400 شهید را در آبان ماه سال 97 به نحو احسن برگزار کنیم.
رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان عنوان کرد: رنگ و بوی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز حقیقتا یک رنگ و بوی بسیار زیبا و معطر است چراکه 5400 نونهال و نوجوان دانش‌آموز این استان برای دفاع از این خاک و بوم به شهادت رسیده اند.
وی شهدا را کوثر و زمزم زمان حاضر دانست و گفت: خیلی ها به دنبال خاموش کردن چشمه کوثر شهدا هستند و مانباید اجازه بدهیم که کسی به این سرچشمه کوثر ضربه بزند.
حسینی عنوان کرد: مانباید اجازه دهیم که با هجمه‌ها و تهاجم‌های فرهنگی دشمن، غبار بی‌توجهی روی فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی ما بنشیند و همواره در این عرصه فعالیت های چشمگیری را برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید از زندگی تک تک شهدای فرهنگی استان یک کتاب نوشته شود و فیلم‌هایی از زندگی شهدا بسازیم و در برنامه‌های مختلف پخش شود.
رئیس ستاد کنگره گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان افزود: ما باید حق شهدا را بهترین شیوه ادا کنیمو با پیروی از الگوهای جامعه نام و عطر شهدا را در جامعه نگه داریم.
وی یادآور شد: محصولات تولید شده این اجلاسیه در کنگره اصلی رونمایی می شود و به آن پرداخته می شود که امیدواریم بتوانیم یک اجلاسیه معنویی و اثرگذار را در استان برگازر کنیم.
انتهای پیام

captcha