گسترش خدمات توانبخشی و ویزیت سالمندان در روستاهای مهریز
کد خبر: 3697649
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

گسترش خدمات توانبخشی و ویزیت سالمندان در روستاهای مهریز

گروه جامعه- رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز از گسترش خدمات توانبخشی و ویزیت سالمندان در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، علیزاده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز 15 اسفندماه در چهارمین جلسه کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان این شهرستان اظهار کرد: شهرستان مهریز در بین شهرستان های استان با 27/11 درصد جمعیت سالمند، دومین شهرستان استان در خصوص رشد جمعیت سالمندی است.
وی با اشاره به لزوم توسعه مراکز توانپزشکی، بر ارائه خدمات به این عزیزان در روستاها تاکید کرد و از شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان بازوان برنامه ریزی و اجرایی بهزیستی در روستاها خواستار اهتمام ویژه به امر خدمات سالمندی و معلولین شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی و استفاده از توان خیرین را از ویژگی های فعالیت های اداره بهزیستی شهرستان دانست و گفت: هرکجا از مردم برای انجام کارها کمک خواستیم یا کارها به این عزیزان واگذار شد به بهترین نحو انجام پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه افتخار بهزیستی شهرستان، اعتمادی است که مردم به این اداره دارند و حمایت آنها از برنامه های بهزیستی گفت: واگذاری بالغ بر 90 درصد خدمات به بخش غیر دولتی و انجام آن توسط مردم و خیرین در شهرستان مؤید این مطلب است.
دهقانی زاده، بخشدار مرکزی مهریز نیز در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت های خوب بهزیستی در حوزه های مختلف در شهرستان و دهستانهای شهرستان، تعامل، همکاری و ارائه خدمات مناسب و مناسب سازی معابر و بوستان های روستایی را از وظایف مسئولان و برنامه ریزان دانست و خواستار توجه و اختصاص اعتبار لازم به این امر و همکاری همه جانبه با بهزیستی شد.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های جمعیتی جوامع روستایی سالمندی این عزیزان است، توسعه مراکز توانبخشی بهزیستی، ویزیت سالمندان و.. را لازمه برنامه ریزی در روستاها دانست تا از یک طرف باعث ارائه خدمات به روز به سالمندان و معلولین شهرستان شویم و از طرف دیگر مانع مهاجرت این عزیزان به مرکز شهر برای دریافت خدمات شویم.

انتهای پیام

captcha