دورهمی‌هایی از جنس قرآن
کد خبر: 3697688
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
روایتی از یک جمع خانوادگی؛

دورهمی‌هایی از جنس قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- اگر دورهمی‌های خانوادگی با قرآن عجین شود، آثار و برکات زیادی در زندگی خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، در دنیای پرهیاهوی امروز که گاهی شاید خانواده‌ها از هم دور افتاده و صله رحم فراموش شده، خانواده‌هایی هستند که نه تنها ارتباط خانوادگی خود را حفظ کرده، بلکه در کنار آن در راستای عمل به احکام اسلام نیز تلاش می‌کنند.
در اسلام بر صله رحم بسیار تاکید شده است، چرا که صله رحم باعث نزدیک شدن قلب‌ها به یکدیگر شده و باعث می‌شود افراد از مشکلات یکدیگر آگاه شوند و در حل مسائل یکدیگر بکوشند.
از سویی دیگر اگر عمل نیکی مانند صله رحم، با تلاوت قرآن و یادآوری آیات آن همراه شود، آثار و برکات آن بیشتر خواهد شد.
با خانواده‌ای در بیرجند آشنا شدم که یک روز در هفته را با یکدیگر دیدار می‌کنند و در این دیدارها علاوه بر جویا شدن حال یکدیگر، به تلاوت آیات قرآن می‌پردازند.

دورهمی‌هایی از جنس قرآن
آرامشی که از کلام الهی به جمع خانوادگی جریان می‌یابد
محمدحسین اکبری، یکی از افراد شرکت‌کننده در این دوره قرآن در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در جلسات خانوادگی خود علاوه بر دید و بازدید و انجام صله رحم به تلاوت قرآن نیز می‌پردازیم.
وی با بیان اینکه تلاوت قرآن باعث آرامش در زندگی می‌شود، افزود: زمانی که در جمع‌های خانوادگی کلام خدا را تلاوت می‌کنیم آرامش در جمع ما جریان می‌یابد.
این معلم بازنشسته بیان کرد: ما سعی می‌کنیم علاوه بر تلاوت قرآن، پیام‌های حیات بخش آن را نیز در زندگی پیاده کنیم.
اکبری ادامه داد: کودکان نیز زمانی که قرآن تلاوت می‌شود در کنار والدین خود به آیات کلام وحی با جان و دل گوش فرامی‌دهند.
وی اظهار کرد: اگر والدین فرزندانشان را از همان سنین کودکی به خواندن و عمل کردن به آیات قرآن تعلیم دهند، در بزرگسالی نیز با قرآن عجین خواهند بود.
این معلم بازنشسته بیان کرد: مرور هفتگی آیات قرآن باعث تثبیت آیات الهی در ذهن و کمک به تلاوت قرآن خواهد شد.

دورهمی‌هایی از جنس قرآن
حس شیرین تلاوت قرآن همراه خانواده
مهدیه اکبری، یک نوجوان بیرجندی نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: زمانی که همراه والدینم در محفل قرآنی شرکت می‌کنم با سوره‌ها و پیام‌های آن بیشتر آشنا شده و سعی می‌کنم آن را بیشتر در زندگی خود به کار برم.
وی ادامه داد: تلاوت قرآن در جمع خانوادگی باعث می‌شود تا در کنار محبت خانوادگی، با نحوه تلاوت قرآن کریم آشنا شویم.
این دختر نوجوان خاطرنشان کرد: شرکت مداوم در این دوره‌های قرآن خانوادگی باعث شده تا بیشتر از گذشته با قرآن انس بگیرم و در راه عمل به دستورات قرآن کریم تلاش کنم.

دورهمی‌هایی از جنس قرآن
انس کودکان با کلام وحی در دوره‌های خانوادگی قرآن
علی اکبر اکبری، یکی دیگر از افراد شرکت‌کننده در این دوره قرآن نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: زمانی که آیات قرآن توسط یک فرد تکرار می‌شود حفظ قرآن را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه تربیتی که پایه و اساس آن قرآن باشد قطعا بهتر خواهد بود، افزود: اولین نهادی که در تربیت فرزند اثر دارد؛ خانواده است.
این مربی پرورشی اظهار کرد: خانواده و خصوصا پدر و مادر باید اساس زندگی را بر اساس آموزه‌های قرانی پایه ریزی کنند که در این صورت اعضای خانواده عطر قرآن را در فضای خانواده استشمام و از برکات آن استفاده می‌کنند.
اکبری ادامه داد: این دوره‌های قرآن علاوه بر صله رحم که برکات زیادی دارد موجب رقابت سازنده در بین اعضا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تشویق فرزندان در این دوره‌ها و دوام و پیوستگی آن موجب انس با قرآن می‌شود که در نهایت افراد تشویق می‌شوند تا در زمینه حفظ قرآن تلاش کنند.
این مربی پرورشی با بیان اینکه در دوره‌های خانوادگی خود پس از جویا شدن حال یکدیگر، برای تلاوت قرآن دور هم می‌نشینیم و قرآن را تلاوت می‌کنیم، افزود: در پایان تلاوت قرآن، فاتحه‌ای برای افرادی از خانواده که به دیار آخرت شتافتند می‌خوانیم تا آنان نیز از ثواب تلاوت قرآن بهره‌مند شوند.

دورهمی‌هایی از جنس قرآن
حفظ قرآن، نتیجه مرور آیات الهی در دوره‌های قرآن
مهدی اکبری، یک نوجوان بیرجندی نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: دوره‌های قرآن خانوادگی باعث شد تا در راه حفظ قرآن تلاش کنم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌ام، افزود: قصد دارم تا قرآن کریم را به طور کامل حفظ کرده و از عمل کنندگان به آیات آن باشم.
این نوجوان بیرجندی یادآور شد: دوره‌های قرآن در یادگیری شیوه درست تلاوت قرآن نیز بسیار اثرگذار است.
چه خوب است که در کنار دید و بازدیدها توجهی نیز به آیات قرآن داشته باشیم تا در کنار جویا شدن حال یکدیگر در راستای عمل به دستورات الهی نیز گام برداریم.
این خانواده می‌تواند نمونه‌ای از یک خانواده قرآنی باشد تا خانواده ها در کنار صله رحم پیام‌های الهی را نیز مرور کنند.
گزارش از زهرا حمیدی

انتهای پیام

captcha